جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تنظیم صندلی هوشمند با اشاره دست

tanzime sandalie hooshmand

اگر شما هم با تنظیم کردن صندلی خودروی خود کمی مشکل دارید، یک خبر خوب برایتان داریم؛ به‌زودی دیگر نیازی به تنظیم دستی صندلی‌ها نخواهد بود. محققان دو مؤسسه علمی در آلمان در حال کار بر روی یک صندلی هوشمند هستند که فقط با اشاره دست تنظیم می‌شود.

 

محققان مؤسسه تحقیقاتی فرانهوفر (Fraunhofer Institute for Silicate Research) و شرکتIsringhausen GmbH & Co. KG در آلمان یک صندلی هوشمند طراحی کرده‌اند که دارای یک پنل کنترل‌کننده در قسمت کناری است. کاربر ابتدا انگشت خود را روی یک قسمت از پوشش ترکیبی پنل قرار داده و کمی فشار می‌دهد. زیر این قسمت یک حسگر پیزوالکترویک تعبیه شده که باعث می‌شود با فشار اندک انگشت، سیستم تنظیم صندلی روشن شده و از گرفتن فرمان‌های ناخواسته نیز جلوگیری شود. اگر کاربر چند بار انگشت خود را روی یک نقطه فشار دهد، می‌تواند به حافظه صندلی که تنظیمات پیشین را ذخیره کرده دسترسی پیدا کرده و یکی از تنظیمات قبلی را انتخاب کند.

وقتی سیستم تنظیم صندلی روشن شد، حسگرهای صندلی آماده شناسایی تغییرات میدان الکتریکی اطراف صندلی هستند که به‌وسیله دست کاربر به وجود می‌آید. به‌راحتی با حرکت دادن انگشتان دست در نزدیکی پنل تعبیه‌شده، صندلی به جهات مختلف حرکت می‌کند و می‌توان تکیه‌گاه آن را نیز تنظیم کرد. وقتی دست خود را از پنل تنظیم دور کنید، سیستم تنظیم صندلی به‌طور خودکار خاموش می‌شود. یک چراغ LED روی داشبورد نیز نشان می‌دهد که فرامین شما برای تنظیم صندلی اجرا شده است.

مؤسسه فرانهوفر و شرکت ایزرینهازن قصد دارند با تجاری‌سازی محصول خود، آن را در خودروهایی که قیمت متوسط به بالا دارند به کار بگیرند. قرار است از این صندلی هوشمند به‌طور رسمی ماه آینده در نمایشگاه بین‌المللی موتور شو (Motor Show) در فرانکفورت پرده‌برداری شود.

منبع : nikoo.com

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *