جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بیل گیتس در مقابل ابولا

بیل گیتس موسس مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد تا پایان عمر خود مالاریا را ریشه کن کند، اما اکنون ابولا بر سر راه قرار گرفته است.

موسس شرکت مایکروسافت در مصاحبه خود در کنفرانس بهداشت جهانی در نیواورلئان آمریکا با اسوشیتدپرس گفته است که یکی از مهمترین اهداف او تا پایان عمر، ریشه کنی مالاریا است که به دلیل سونامی ابولا، در اولویت دوم قرار گرفته است.

بیل گیتس در مقابل ابولا

او در ادامه گفته است که بنیاد بیل گیتس برای ریشه کنی مالاریا، بودجه این برنامه را 30 درصد افزایش داده است تا به بیش از 200 میلیون دلار در سال برسد. بودجه اختصاص داده شده به مالاریا در صدر برنامه های بنیاد گیتس قرار دارد و بودجه اختصاص داده شده به صندوق جهانی برای مبارزه با ایدز و سل در رتبه های بعدی جای دارند.

بیل گیتس تمام اقدامات بشر دوستانه را به همراه همسر خود، ملینا گیتس انجام می دهد.

طرح بیل گیتس برای ریشه کنی مالاریا، توسعه یک دارو یا واکسن برای پاکسازی انگل مالاریا در افرادیست که بدون هیچ علامتی این انگل را حمل می کنند.

این مخترع آمریکایی معتقد است که با اهتمام سرمایه داران و دانشمندان می توان در عمر باقیمانده او این بیماری را ریشه کن کرد.

بنیاد بیل گیتس در سال جاری بیش از 500 میلیون دلار برای مبارزه با مالاریا، ذات الریه و بیماری های انگلی در کشورهای فقیر هزینه کرده است.

این کنفرانس با شعار “لحظه ای سرنوشت ساز در تاریخ بهداشت جهانی” به دلیل بزرگترین شیوع بیماری یعنی ابولا برگزار شد. بیل گیتس و همسرش برای کمک به انجام تحقیقات و روش های سریع تشخیص ابولا، 50 میلیون دلار اهدا کردند. در این کنفرانس یکی دیگر از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت به نام پل آلن، 100 میلیون دلار برای مبارزه با ابولا اهدا کرد. به دنبال او مارک زاکربرگ موسس فیس بوک و همسرش پریسیلا چان نیز 25 میلیون دلار اهدا کردند.

سالانه بیش از 600 هزار نفر در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین جان خود را به دلیل مالاریا از دست می دهند که اغلب کودکان هستند.

ویلیام هنری “بیل” گیتس برنامه نویس و مخترع آمریکایی، متولد اکتبر سال 1955 میلادی است که از سال 1995 تا 2009 میلادی به طور پیوسته لقب ثروتمندترین مردجهان را در لیست فوربس از آن خود کرده است. او از سال 2008 تا 2012 در جایگاه اولین ثروتمند آمریکایی و دومین مرد ثروتمند جهان ایستاد و مجددا در سال 2013 میلادی جایگاه نخست را به دست آورد.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *