جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با کانن EOS 5D Mark IV آشنا شوید

لحظه هیجان انگیز برای طرفداران کانن فرا رسیده است، امروز این شرکت دوربین EOS 5D Mark IV را معرفی کرد که به عنوان یک دوربین DSLR در هر دو زمینه عکاسی و فیلم‌برداری فوق‌العاده به نظر می‌رسد. برای شروع پرچم‌دار کانن دارای مشخصاتی چون سنسور فول فریم 30.4 مگاپیکسلی جدید و از نوع CMOS است که با پردازنده Digic 6+ همراهی می‌شود. همچنین این دوربین قابلیت فیلم‌برداری 4K در 23.98، 24، 25 و 30 فریم و قابلیت فوکوس خودکار 61 نقطه‌ای را برای خریداران خود به ارمغان خواهد آورد. در انتها می‌توان به بهینه ساز دیجیتالی لنز داخلی، NFC، WiFi و محدوده ISO 100 تا 32000 اشاره کرد که همگی یک گام بزرگ نسبت به مدل قبلی – EOS 5D Mark III – محسوب می‌شوند. خانواده 5D از محبوب‌ترین سری دوربین DSLR در سراسر جهان هستند که همیشه از آخرین تکنولوژی‌های کانن بهره می‌برند.

با کانن EOS 5D Mark IV آشنا شوید

درست شبیه به 7D مارک 2 و 80D تازه وارد، دوربین 5D Mark IV نیز دارای سیستم فوکوس اختصاصی کانن با نام تجاری Dual Pixel CMOS AF است که می‌تواند به خوبی هنگام فیلم‌برداری شما را برای فوکوس صحیح و پیوسته یاری کند. قابل ذکر است که رزولوشن DCI فیلم‌های گرفته شده توسط 5D Mark IV در حالت 4K برابر 4096X2160 است که بیش از رزولوشن (UHD (3840X2160 به کار رفته در دوربین‌های نظیر نیکون D5 است. یکی دیگر از امتیازات برجسته این دوربین، صفحه‌نمایش لمسی آن است، بر خلاف 1D-X Mark I، اینبار کانن در سری 5D تصمیم به استفاده از صفحه‌نمایش لمسی گرفته تا بتواند یک رابط کاربری قدرتمند را فراهم کند.

در عین حال سرعت عکاسی پیاپی از 6 فریم بر ثانیه در دوربین  5D Mark III به 7 فریم بر ثانیه افزایش یافته است. دوربین از هر دو نوع کارت CompactFlash و SD کارت پشتیبانی می‌کند، همچنین این دوربین دارای گیرنده GPS داخلی نیز هست که برای برخی سبک‌های عکاسی بسیار کاربردی است. کانن می‌گوید به یکی از مواردی که کاربران پیرامون آن درخواست‌های زیادی را مطرح کرده‌اند را برآورده کرده، کانن به خوبی بر مقاوم سازی 5D Mark IV کار کرده است تا آن را در برابر شرایط مختلف جوی مانند باران و طوفان ایمن سازد.

دوربین حرفه‌ای EOS 5D Mark IV از اوایل ماه سپتامبر و با برچسب قیمتی 3499 دلاری برای بدنه قابل دسترس خواهد بود. اگر شما به دنبال خرید کیت هستید، کانن دو باندل را برای شما در نظر گرفته است؛ بدنه به همراه لنز  EF24-70mm f/4L  با قیمت 4399 دلاری که همزمان با عرضه دوربین، قابل انتخاب است یا اینکه می‌توانید تا اواخر ماه اکتبر صبر کرده و کیت دوربین به همراه لنز EF24-105mm F / 4L IS USM  II را به قیمت 4599 دلار خریداری کنید.

منبعengadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *