جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بالن‌های اینترنت دار گوگل در پورتو ریکو

حدود یک ماه از برخورد بزرگ طوفان ماریا و نابودی پورتو ریکو می‌گذرد. چند هفته‌ی پیش بود که سازمان FCC به گوگل اجازه داد تا در قالب برنامه‌ی Project Loon، اینترنت بی‌سیم را به مناطق آسیب دیده‌ی پورتو ریکو ببرد و این اتفاق دیروز افتاده است. برنامه‌ی Project Loon که توسط آزمایشگاه X شرکت الفابت راه اندازی شده، بخش‌هایی از جزیره‌ی پورتو ریکو را به اینترنت مجهز کرده است.

بالن‌های اینترنت دار گوگل در پورتو ریکو

بالن‌های اینترنت دار گوگل در پورتو ریکو

هر بالن Project Loon می‌تواند تا ۵۰۰۰ متر مربع را پوشش دهد.
این پروژه با استفاده از بالن‌هایی کار می‌کند. این بالن‌ها در ارتفاعی بالا از سطح زمین به گردش درآمده‌اند. گوگل با همکاری شرکت AT&T توسط این بالن‌ها اقدام به ارسال اینترنت کرده است. البته این اینترنت محدودیت‌هایی هم دارد و در حال حاضر می‌توان با استفاده از آن به پیغام‌های متنی گوشی، سرویس‌های ایمیل و هم‌چنین گشت و گذار ساده در وب دسترسی داشت.

شرکت مخابراتی AT&T گفته است که پس از طوفان توانسته‌اند تا به امروز اتصالات ۶۰ درصد جمعیت پورتو ریکو را برگردانند و ۹۰ درصد جمعیت ویرجین آیلند هم به شبکه‌های خود دوباره متصل شده‌اند.

هر بالن Project Loon می‌تواند تا ۵۰۰۰ متر مربع را پوشش دهد و به این محدوده اینترنت رسانی کند. این اینترنت باند ۸ شبکه‌ی LTE ارسال شده است و بیشتر گوشی‌های اخیر می‌توانند به خوبی به آن متصل شوند و از آن استفاده کنند.

در حال حاضر فقط در طول روز بالن‌های Project Loon مناطق تحت پوشش خود را به اینترنت مجهز می‌کنند. بالن‌های این برنامه سال گذشته هم به سیل‌زده‌های پرو کمک کرد.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *