جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بازار رسانه‌های دیجیتال و استارت‌آپ‌ها و سهم ایران

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سهم ایران را از ایران از بازار رسانه‌های دیجیتال و کسب و کارهای نوین (استارت‌آپ‌ها) حدود 140هزار میلیارد تومان برآورد کرد گفت: این رقم با توجه به سهم یک درصدی ایران از جمعیت جهان، احتساب شده است.

 

 


سید مرتضی موسویان در گفتگو با «آخرین خبر» عنوان کرد: در حال حاضر آورده مالی این بازار برای ما، 35 تا 40هزار میلیار تومان است و هدف گذاری کرده ایم تا بتوانیم در پایان برنامه ششم توسعه کشور به سهم واقعی مان از بازار رسانه های دیجیتال و کسب و کارهای نوین (استارت آپ‌ها) در جهان برسیم.
وی در خصوص برنامه‌های نهاد متبوعش برای کمک به ساماندهی فرهنگی فضای مجازی و به تبع آن کاهش فیلترینگ به واسطه ارتقای فرهنگ بهره‌برداری از این بستر، عنوان کرد: خط و مشی معمول برای ورود و اجرایی نمودن این ظرفیت‌های نوین در هر جامعه‌ای، اول سیاستگذاری بعد فرهنگسازی و در پایان اجراست اما ما اغلب در مسیر ورود این ظرفیت ها به نوعی انفعال دچاریم که باعث می شود یا فرهنگ سازی را فراموش کنیم یا فرصت انجام آن را نداشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در عین حال به منظور جبران خلاء‌های موجود، یکی از رویکردهایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کنیم، نظارت موثر خود مردم بر فضای مجازی است. مقوله‌ای که در دیگر کشورها نیز با هدف حراست از این بستر مهم، انجام می‌گیرد.
موسویان ادامه داد: از آنجایی که مجال نظارت پیشینی در فضای مجازی فراهم نیست؛ پس طرحی با عنوان «فرهنگ یار» تعریف کردیم که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از آن رونمایی خواهد شد. در این طرح از خود مردم برای نظارت بر این بخش بهره گرفته می شود. برای این منظور، 16خط قرمز محتوایی را تعیین نمودیم که افراد با اطلاع از آن ها می دانند که چهارچوب تولید محتوا باید به چه صورتی انجام پذیرد. امیدواریم این مشارکت جویی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

منبع : آخرین خبر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *