جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپلیکیشن های iOS روز به روز در حال حجیم تر شدن هستند

مسلما میزان حافظه داخلی موبایل های آیفون طی این سال ها با افزایش قابل توجهی مواجه بوده. طبق گزارش سنسور تاور، حداقل حافظه داخلی آیفون از میزان 16 گیگابایت در سال 2013 برای آیفون 5s حالا به 32 گیگابایت در آیفون 7 افزایش پیدا کرده است.

 

اما حقیقت این است که ظاهرا اپل به افزایش حجم اپلیکیشن های محبوب توجه چندانی نداشته، و همین موضوع سبب شده که بسیاری از صاحبان آیفون که به دنبال نصب اپ های جدید هستند، مجبور باشند که برای آزادسازی فضا اپلیکیشن های قدیمی خود را از حافظه پاک نمایند.

سنسور تاور در این رابطه آمار بسیار جالب و در عین حال عجیبی ارائه کرده است. مطابق این گزارش، در ماه می 2013 برای نصب تمام 10 اپلیکیشن iOS محبوب در ایالات متحده فقط به 164 مگابایت فضا احتیاج داشتید. اما همان 10 اپلیکیشن امسال برای نصب بیش از 1.9 گیگابایت فضا را به اشغال خود در می آورند. به عبارت دقیق تر، فضای لازم برای نصب این اپلیکیشن ها فقط طی 4 سال 12 برابر افزایش یافته است.

بی تردید تصمیم اپل برای افزایش حجم اپلیکیشن های شخص ثالث در سال 2015 در رسیدن به این آمار بی تأثیر نبوده است. در آن سال اپل محدودیت حجم این اپ ها را از 2 به 4 گیگابایت افزایش داد. این محدودیت برای حجم دانلود اولیه اپلیکیشن ها در نظر گرفته شده بود.

اسنپ چت با رشد عجیب %5100 بیشترین افزایش حجم را از سال 2013 تا کنون داشته است.

مطابق آمار سنسور تاور، از میان ده اپلیکیشن iOS محبوب در آمریکا اسنپ چت با رشد عجیب %5100 بیشترین افزایش حجم را از سال 2013 تا کنون داشته. در رتبه بعدی اوبر را داریم که طی فقط چهار سال، حجم آن برای نصب 22 برابر بیشتر شده است. حتی کم ترین میزان افزایش حجم در چهار سال اخیر که به اپلیکیشن استریم موزیک اسپاتیفای تعلق دارد، رشدی 600 درصدی را در میزان حجم نشان می دهد.

البته به جز اپلیکیشن ها، بازی ها هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند، به عنوان مثال بازی کندی کراش ساگا که حجم آن از 48 مگابایت حالا به 223 مگابایت رسیده است و این یعنی %460 افزایش نسبت به سال 2013.

با توجه به این افزایش حجم غیر عادی اپل تصمیم گرفته که در iOS 11 برای جلوگیری از مشکل ساز شدن آن چاره ای بیندیشد. آخرین نسخه سیستم عامل مذکور به کاربران پیشنهاد می کند که اپلیکیشن های کمتر کاربردی را در عین حفظ تمام تنظیمات و دیتا، موقتا حذف کرده و زمانی که به آن احتیاج داشتند مجددا آن ها را باز گردانند.

 

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *