جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انسان جایگزین ربات ها

در سال‌های اخیر بارها اخباری در مورد بیکارشدن کارگران و کارمندان و استفاده از ربات‌ها به جای آنها منتشر شده است، اما این‌بار مرسدس بنز تصمیم گرفته در خط تولیدش از انسان‌ها به جای ربات‌ها استفاده کند.

انسان جایگزین ربات ها
مدیر تولید شرکت مرسدس بنز در مورد علت این تصمیم گفته است: ربات‌ها نمی‌توانند فعالیت‌های فردی را به میزانی که ما می‌خواهیم انجام دهند و بسیاری از کارهای متنوع مدنظر ما را صورت دهند.

ما با استخدام انسان‌ها می‌توانیم بیشتر صرفه‌جویی کنیم و از آینده خودمان بهتر محافظت کنیم.

این در شرایطی است که هنوز برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به جای انسان‌ها از ربات‌ها استفاده کنند. بر اساس بررسی فدراسیون بین‌المللی رباتیک تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱.۳ میلیون ربات صنعتی در صنایع مختلف به کار گرفته خواهند شد. همچنین استفاده از ربات‌ها بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ حدود ۴۳ درصد افزایش یافته است.

با این حال مرسدس بنز قصد دارد، روند دیگری را طی کند، زیرا معتقد است ربات‌ها می‌توانند خود را به سرعت با روندها و وظایف جدید محوله سازگار کنند و بیشتر برای انجام امور مشابه و تکراری مناسبند.

ربات‌ها نمی‌توانند برای انجام امور متفاوت به سرعت برنامه‌ریزی شوند و همپای تحولات مورد نیاز به پیش بروند.

البته استفاده از ربات‌ها در شرکت مرسدس بنز برای انجام برخی امور در کنار انسان‌ها ادامه می‌یابد . این شرکت با همکاری بی.ام.و و آئودی در تلاش برای ساخت ربات‌های مجهز به حسگر هستند که با امنیت بیشتری در کنار انسان‌ها کار می‌کنند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *