جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استانداردهای ملی شبکه های رایانه ای

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای بر لزوم اجرائی شدن استاندارهای ملی حوزه شبکه های رایانه ای تاکید کرد.

استانداردهای ملی شبکه های رایانه ای

به گزارش  سازمان نظام صنفی رایانه ای، ناصرعلی سعادت در مراسم دهمین سالگرد آغاز فعالیت کمیسیون شبکه سازمان گفت: این استانداردها یکی از ارکان نظام مهندسی شبکه محسوب می شود و با اجرای آن در ساختمان های تجاری،اداری و مسکونی می تواند کسب و کار جدیدی را پیش روی مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای ایجاد کند.


وی ضمن قدردانی از تلاش های چندساله کمیته کارشناسی سازمان برای ترجمه، بومی سازی و تدوین استانداردهای ملی شبکه برلزوم فرهنگ سازی و بهره گیری از این استانداردها در صنایع مختلف همچون ساخمان تاکید کرد.
آزاد معروفی، مسئول کمیسیون شبکه سازمان نیز به تشریح عملکرد و فعالیت های کمیسیون شبکه طی سال های اخیر پرداخت و تدوین استانداردهای ملی شبکه را یکی از مهم ترین دستاوردهای این کمیسیون عنوان کرد.
معروفی با اشاره به تفاهم نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در خصوص تدوین این استانداردها گفت: براساس تفاهم نامه، در ابتدای فعالیت سومین دوره هیات مدیره سازمان، کمیته کارشناسی ترجمه و تدوین این استانداردها تشکیل شد و سازمان موفق شد این استانداردها را به تصویب سازمان ملی استاندارد برساند.
مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با تاکید بر این که تدوین این استانداردها، دستاورد بزرگی برای سازمان نظام صنفی رایانه ای، مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای محسوب می شود، گفت: این استانداردها یکی از ارکان نظام مهندسی شبکه محسوب می شود .
در این جلسه بابک رشیدی، مسئول کمیته کارشناسی ترجمه و تدوین استانداردهای شبکه، به نیاز مبرم مهندسان و مشاوران این حوزه به استانداردهای شبکه های رایانه ای اشاره کرد و به تشریح فعالیت ها و تلاش های این کمیته در ادوار مختلف هیات مدیره های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران پرداخت.
در بخش دیگری از این مراسم سهیل مظلوم، نائب ریس پیشین سازمان نظام صنفی رایانه ای به آغاز فعالیت های سازمان در زمینه تدوین استانداردهای حوزه شبکه اشاره و بر لزوم توسعه حضور مهندسان فناوری اطلاعات در رشته مهندسی ساختمان هوشمند تاکید کرد.
در ادامه این مراسم محمودرضا نظری، معاون شبکه و امنیت سازمان فاوای شهرداری تهران و سیامک سعدآبادی رئیس مرکز تحقیق و توسعه سازمان فاوای شهرداری تهران به عنوان اعضای کمیته کارشناسی ترجمه و تدوین استانداردهای شبکه بر ضرورت کاربردی شدن استانداردهای ملی شبکه در کسب و کار مهندسی ساختمان تاکید کردند.
در انتهای مراسم با اهدای لوح از فعالیت های کمیته کارشناسی ترجمه و تدوین استانداردهای شبکه تشکر و قدردانی شد.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *