جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتمالا گجت آینده شما نیازی به امواج رادیویی نخواهد داشت

ممکن است روزی شاهد معرفی محصولاتی باشیم که با استفاده از امواج رادیویی محیطی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

 

گجت

امروزه هر وسیله ارتباطی یک فرستنده و دریافت کننده امواج رادیویی در خود دارد که مصرف باتری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و این موضوع در گجت‌هایی که از اینترنت اشیا بهره می‌برند، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

اما ممکن است موسسه «Disney Research» راه حلی برای این موضوع پیدا کرده باشد. آنها می‌خواهند به کلی امواج رادیویی را حذف کنند. دانشمندان این موسسه تکنولوژی را توسعه دادند که از امواج رادیویی محیطی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. در این تکنولوژی از سنسورهای بسیار کم مصرفی بهره گرفته می‌شود که امواج را از هر منبعی بازتاب می‌دهد و تفاوتی ندارد که آن منبع گوشی موبایل شما باشد و یا یک برج مخابراتی.

سامانه‌های شناسایی امواج رادیویی یا RFID اکنون از همین روش استفاده می‌کنند اما استفاده از منابع متعدد و کانال‌های چندگانه، برد و مسافت عملکرد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد تا آن جا که محققان این پروژه موفق شدند اطلاعات را از فواصل 50 متری منتقل کنند.

طبیعتا به این زودی‌ها شاهد حضور این تکنولوژی در دستگاه‌های خود نخواهیم بود چراکه این دستگاه‌ها به امواج دیگری هم برای کار کردن نیاز دارند. به‌علاوه در محیط‌هایی که امواج کمی وجود دارند، این تکنولوژی کاربرد چندانی نخواهد داشت. این اختراع از Disney Research می‌تواند کاربرد زیادی در گوشی‌های هوشمند و دیگر گجت‌ها اما در مکان‌های پرتراکم از نظر امواج داشته باشد. حداقل دستاورد این تکنولوژی، عرضه محصولاتی است که باتری بسیار بزرگ نیاز ندارند. در بهترین حالت هم ممکن است شاهد محصولاتی باشیم که تاکنون به علت ابعاد نامعمول و انرژی زیاد مورد نیاز، پا به عرصه حضور نگذاشته‌اند. البته دیدن ابزار الکترونیکی قدرت گرفته از انرژی خورشیدی هم دور از انتظار نخواهد بود.

 

منبع : جی اس ام

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *