جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آمار کاربران ویندوز 10

شرکت مایکروسافت در زمان عرضه سراسری جدیدترین آپدیت سیستم عامل ویندوز خود یعنی ویندوز 10 اعلام کرد که تا سال 2018 میلادی، این سیستم عامل روی بیش از یک میلیارد دستگاه نصب خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت باید در مورد انتظارات خود تجدیدنظر کند زیرا میزان نصب ویندوز 10 روی کامپیوترها رشد نسبتا آهسته‌ای داشته است به خصوص پس از اینکه اوایل سال جاری میلادی بازه زمانی بروزرسانی رایگان به این سیستم عامل به اتمام رسید.

آمار کاربران ویندوز 10

مایکروسافت اکنون اعتراف کرده است که نصب ویندوز 10 روی بیش از یک میلیارد دستگاه فعال به زمانی بیشتر از دو سال نیاز دارد و مطابق با آخرین آمار، ویندوز 10 اکنون روی 400 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان نصب شده است.

در اولین سال پس از عرضه، کابرانی که تا پیش از آن از سیستم عامل‌های ویندوز 7، ویندوز 8 یا بالاتر استفاده می‌کردند می توانستند سیستم خود را به صورت رایگان به ویندوز 10 بروزرسانی کنند. این استراتژی یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت در زمینه میزان نصب بلافاصله پس از عرضه بود.

 

تا زمانی که کاربران می‌توانستند از طرح بروزرسانی رایگان مایکروسافت استفاده کنند، هر ماه بیش از 30 میلیون کامپیوتر به ویندوز 10 بروزرسانی می‌شد اما این روال اکنون متوقف شده است. اکنون حتی آن دسته از کاربرانی که از سیستم عامل‌های 7، 8 یا بالاتر استفاده می‌کنند در صورت تمایل برای بروزرسانی به ویندوز 10 باید مبلغ 100 دلار را پرداخت کنند و همین موضوع بر نرخ پذیرش ویندوز 10 تاثیر چشمگیری داشته است.

 

در حال حاضر هر ماه تنها 16 میلیون دستگاه جدید به خانواده ویندوز 10 اضافه می‌شوند. از سوی دیگر با توجه به اینکه کاربران اکنون بیشتر به خرید اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها علاقه مند هستند، فروش کامپیوترها با کاهش زیادی همراه بوده است و مایکروسافت باید انتظارات خود را با این روند مطابقت دهد، گرچه این شرکت هنوز امیدوار است که نرخ پذیرش ویندوز 10 در سراسر جهان در نهایت به یک میلیارد برسد. به این ترتیب به نظر می رسد که مایکروسافت باید برای محقق شدن این انتظار خود تا سال 2020 میلادی منتظر بماند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *