جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آسیب پذیری های کروم اصلاح شد

شرکت گوگل ۲۹ آسیب‌پذیری امنیتی که بیشتر آنها در رده بحرانی قرار دارند را در آخرین به روز‌رسانی مرورگر کروم اصلاح کرد.

آسیب پذیری های کروم اصلاح شد

تعدادی از آسیب‌پذیری‌های اصلاح شده توسط افرادی خارج از مجموعه شناسایی و به شرکت گوگل اعلام شده است. علاوه بر آنها تیم امنیتی کروم تعدادی مشکل را که بر اساس بررسی‌های خود کشف کرده بودند اصلاح کردند. کاربران می‌توانند آخرین نسخه کروم را از کانال‌های رایج به روز‌رسانی دریافت کنند.


پس از ۵ سال گوگل به چین بازگشت
گوگل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نسخه‌ای از فروشگاه اپلیکیشن‌های تلفن همراه خود و سیستم‌‌عامل اندروید <وی‌یر> برای دستگاه‌های پوشیدنی در چین است.

این در حالی است که گوگل پنج سال قبل خدمات خود در چین را در سال ۲۰۱۰ متوقف کرد. در آن سال پس از آنکه یک حمله سایبری علیه این شرکت به دولت چین نسبت داده شد، گوگل دامین موتور جست‌وجو‌گر اینترنتی خود به زبان چینی را به هنگ‌کنگ منتقل کرد.

گوگل با انتقال به هنگ‌کنگ از دسترسی مقامات در چین خارج شد. اکنون گزارش‌ها حاکی از این است که این شرکت به دنبال موافقت دولت چین برای بازگشت نسخه ویژه‌ای از اپ ‌استور خود به این کشور تا پاییز امسال است.

گفته می‌شود گوگل در حال همکاری با شرکت‌های داخلی در چین در راستای طرح خود برای مناسب‌سازی اپ استور برای این منطقه است و به مقامات چینی قول داده مقررات داخلی این کشور را رعایت کند.

این به معنای این است که گوگل قصد دارد اپلیکیشن‌هایی را که تائید نشوند از دسترس (در چین) خارج کند.

انتظار می‌رود بیانیه‌ای درباره سیستم‌عامل اندروید وی‌یر(نسخه‌ای که گوگل مخصوص دستگاه‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند طراحی کرده) این ماه منتشر شود.

این سیستم‌عامل نسخه ویژه‌ای از نرم‌افزاری است که برای این منطقه مناسب‌سازی شده است. گزارش‌ها حاکی از این است که گوگل قصد دارد قبل از عرضه اپ استور در چین، کاربران چینی را با اپلیکیشن‌های اندرویدی که سازندگان چینی ساخته‌اند آشنا کند.
این یک معامله خوب برای گوگل خواهد بود چرا که این شرکت در چین که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است حضور ندارد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *