جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل بر علیه گوگل!

سرویس کنترل کننده وضعیت امنیت وب‌سایت‌ها که توسط شرکت گوگل راه‌اندازی شده در اقدامی عجیب، Google.com را با برچسب “وب‌سایت نسبتا خطرناک”  نشان‌گذاری کرده است. این در حالی است که در توضیح نتیجه این شناسایی خطر در وب‌سایت یادشده، عنوان شده برخی صفحاتی که در این وب‌سایت قرار دارند می‌توانند بازدیدکنندگان را به مقصدهای خطرناک که نصب بدافزار روی رایانه‌های کاربران را به همراه خواهند داشت، هدایت کنند. بدافزاری که در نهایت ممکن است به سرقت اطلاعات شخصی و یا حتی مشخصات سرویس‌های مالی و اعتباری کاربران اقدام کند.

گوگل بر علیه گوگل!

اگرچه این امر در ابتدا عجیب و یا حتی خنده‌دار به‌نظر می‌رسد اما وب‌سایت واشنگتن پست، تحلیلی منطقی در خصوص دلایل خطرناک شمرده شدن Google.com توسط سرویس بررسی امنیت شرکت گوگل را ارائه کرده که توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

همان‌طور که در وب‌سایت واشنگتن پست هم عنوان شده، در قسمت پایین وب‌سایت کنترل امنیت (Safety Checker) شرکت گوگل اینچنین عنوان شده که در برخی موارد، کاربران محتوای نامطلوبی (از نظر امنیتی) را روی وب‌سایت‌ها قرار می‌دهند که ظاهرا هیچ خطری هم ندارد. این در حالی است که فرایند به‌روزرسانی وضعیت امنیتی وب‌سایت‌ها نیز هنگامی که وب‌مستر، این محتوای نامطلوب را پاک می‌کند، انجام خواهد شد اما نکته اینجاست که این احتمال وجود دارد تا برخی از کاربران، از سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل به منظور تولید و یا نگهداری محتوای مخرب و آلوده استفاده کنند و اینجاست که سیستم کنترل امنیت گوگل، آن سایت را خطرناک تشخیص خواهد داد.

این سرویس تعداد زیادی از وب‌سایت‌هایی که به انتشار محتویات کاربران اقدام می‌کنند (نظیر Thumblr) را نیز با وضعیت “تقریبا خطرناک” برچسب زده است.

وب‌سایت انگجت اینگونه نتیجه گرفته که شناسایی Google.Com به عنوان یک وب‌سایت خطرناک توسط سرویس بررسی امنیت وب‌سایت‌ها، عرضه شده توسط گوگل نشان می‌دهد این ابزار، از معیارهای ایده‌آل مورد نظر کاربران فاصله دارد و از همین رو در صورتی که وب‌سایتی را ایمن و بدون خطر تشخیص داد باز هم باید با دیده تردید به تشخیص آن نگریست.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *