جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گلکسی S9 سامسونگ انتظار بیهوده و عدم پیشرفت

انتظار می‌رفت امسال با بیشتر شدن گوشی‌های بدون حاشیه صفحه‌نمایش شاهد ظهور سنسور اثرانگشت بر روی صفحه‌های نمایش باشیم اما دو غول بزرگ یعنی اپل و سامسونگ مارا ناامید کردند.

 

گلکسی S9 سامسونگ انتظار بیهوده

سامسونگ با گلکسی اس 8 دکمه هوم فیزیکی را حذف کرد و سنسور اثرانگشت را به پشت دستگاه برد و اپل نیز در آیفون 10 به کلی این سنسور را حذف کرد. انتظار می‌رفت که حداقل سامسونگ از این فرصت استفاده کند و با پیش دستی این تکنولوژی را در گلکسی اس 9 به ارمغان بیاورد اما به تازگی متوجه شده‌ایم که شاید پرچمدار بعدی سامسونگ نیز این قابلیت را نداشته باشد. تنها بارقه امید این میان این است که شاید سامسونگ به فکر جای‌گذاری دوباره سنسور اثرانگشت باشد و مانند محصولاتی همچون پیکسل 2 و LG V30 این سنسور در وسط قاب پشتی قرار بگیرد.

یکی از مشکلات گلکسی اس 8 این است که سنسور اثرانگشت خیلی نزدیک لنز دوربین است و هم دسترسی به آن سخت است و هم در میانه راه ممکن است لنز دوربین خود را کثیف و پراثرانگشت کنید.

واقعا ناامید کننده است که سامسونگ هنوز راهی برای قرار دادن سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش پیدا نکرده است. اما همان‌طور که مشخص است این کمپانی تنها کمپانی نیست که با این مشکل دست و پنج نرم می‌کند و تا به حال کسی موفق به انجام این کار نشده است.

هر سال هم یک ترند جدید در بین گوشی‌ها وجود دارد، امسال صفحه‌نمایش بدون حاشیه بود و انتظار داریم با شروع سال 2018 کمپانی‌ها تمام تلاش خود را بکنند تا نسل جدید سنسور‌های اثرانگشت را تولید کنند. اگر سامسونگ هم موفق به تولید این سنسور شود انتظار می‌رود که در گلکسی نوت 9 شاهد آن باشیم و ممکن است کمپانی دیگری این تکه گمشده از پازل را حل کند.

البته تجربه ثابت کرده که اکثر کمپانی‌ها دنباله‌رو اپل خواهند بود و تعجب برانگیز نخواهد بود اگر در سال میلادی آینده گوشی‌ها کم‌کم سنسور اثرانگشت را مانند آیفون 10 حذف کنند!

منبع : فارنت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *