جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گذرواژه های لینکداین را تغییر دهید

در سال 2012 میلادی خبرهایی در خصوص افشای گذرواژه‌های مربوط به چیزی در حدود 6.5 میلیون کاربر سرویس لینکداین منتشر شد اما خبرهای جدید در وبلاگ لینکداین حکایت از حملاتی به مراتب گسترده‌تر از حد تصور دارد. با استناد به این خبر، به نظر می‌رسد ترکیبی از ایمیل و گذرواژه بیش از 100 میلیون کاربر در حملات نفوذگران در سال 2012 میلادی به سرقت رفته باشد. این در حالی است که بنابرگزارش وب‌سایت‌هایی مانند مادربورد، این رقم می‌تواند تا 117 میلیون جفت ایمیل و گذرواژه نیز افزایش یابد.

گذرواژه های لینکداین را تغییر دهید

در طرف مقابل، لینکداین به‌منظور حفاظت از اطلاعات کاربران، ایمیل‌هایی را به افرادی که در تیررس حملات نفوذگران سایبری قرارداشته‌اند ارسال کرده که در آن عنوان شده گذرواژه فعلی آن‌ها دیگر معتبر نبوده و باید فرایند تغییر گذرواژه را در دستورکار قرار دهند. علاوه بر این، پیشنهاد شده کاربران از ابزارهایی مانند تایید دو مرحله‌ای به‌منظور اطمینان از عدم دسترسی افراد ناشناس به حساب کاربری خود استفاده کنند.

پس از حملات سال 2012 میلادی، لینکداین بازنشانی گذرواژه بیش از 6 میلیون کاربر را در دستورکار قرارداده بود اما تصور نمی‌کرد ایمیل‌های این افراد نیز به سرقت رفته باشد. بر اساس گزارش وب‌سایت مادربورد، سارق مشخصات هویتی کاربران لینکدین این اطلاعات را برای فروش در بازارهای غیرقانونی وب سیاه قرارداده و قیمت 5 بیت‌کوین را برای آن درنظر گرفته که معادل با چیزی در حدود 2200 دلار است. تمامی گذرواژه‌های یادشده رمزگذاری یا مخدوش شده‌اند اما منابع نزدیک به مادربورد از رمزگشایی چیزی در حدود 90 درصد از گذرواژه‌ها در مدت سه روز خبر داده‌اند.

در نظر داشته باشید، مسئولان لینکداین معتقدند حتی در صورتی که ایمیلی از طرف این سرویس‌دهنده دریافت نکرده‌اید بهتر است برای امنیت بیشتر، گذرواژه خود را تغییر دهید.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *