جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش فروش آیفون در سال 2016

بررسی‌های مؤسسه KGI Securities نشان می‌دهد میزان عرضه آیفون در سال مالی ۲۰۱۶ به جای ۲۳۰ میلیون واحد تنها ۲۱۰ میلیون واحد خواهد بود و این امر حسن شهرت اپل را به خطر انداخته است.

کاهش فروش آیفون در سال 2016
البته سناریوهای بدتری هم برای اپل پیش‌بینی شده که نشان می‌دهد ممکن است میزان عرضه آیفون در بازار در سال ۲۰۱۶ حتی تا ۱۹۰ میلیون واحد هم پایین بیاید که به معنای نزول ۱۸ درصدی عرضه است. این رقم نسبت به میزان آیفون‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۴ هم سه میلیون واحد کاهش نشان می‌دهد.

حتی اگر اپل بتواند در سال مالی ۲۰۱۶ حدود ۲۰۵ میلیون واحد گوشی به فروش برساند نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ۵ میلیون واحد عقب‌نشینی داشته و رشد منفی ۱۱.۶ درصدی را ثبت خواهد کرد.

در این وضعیت اپل در میان پنج شرکت برتر عرضه کننده گوشی‌های هوشمند بدترین عملکرد را در سال ۲۰۱۶ از آن خود خواهد کرد. کارشناسان کاهش تقاضای بازار برای خرید گوشی‌های دارای نمایشگر بزرگ را عامل این مساله دانسته‌اند.

در این میان عواملی مانند تشدید رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند و استقبال از محصولات تازه اچ.تی.سی و سامسونگ و ناکامی اپل در افزودن امکانات جذاب به آیفون هم در این مساله بی‌تاثیر نبوده است. به خصوص که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد طراحی ظاهری آیفون جدید ۷ با آیفون ۶ اس تفاوتی نخواهد داشت و صرفا مقداری از آن نازک‌تر است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *