جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاشت درخت با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین

محققان در حال بررسی پروژه کاشت درخت و گیاه با استفاده از هواپیمای های بدون سرنشین هستند، بر اساس تحقیقات این هواپیماها توانایی کاشت ۱ بیلیون درخت در هر سال را دارند.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹، ۳۲ میلیون هکتار جنگل های بارانی گرمسیری از بین رفته است. این روند یک جنگل زدایی عظیم است که به انتشار ۱۵ درصد کربن دی اکسید بیشتر منجر شده است. در این میان شرکتی ایده بسیار خوبی را برای کاشت درختان با هواپیمای بدون سرنشین عنوان کرده است.

گروه تحقیقاتی BioCarbon در سال ۲۰۱۵ ایده اولیه ساخت این هواپیمای بدون سرنشین را مطرح کرد، در مراحل اولیه کاشت تعداد ۳۶۰۰۰ درخت در روز برای هواپیمای بدون سرنشین در نظر گرفته شده بود که امسال این عدد به ۱۰۰۰۰۰ افزایش یافته است، اگر ۶۰ درصد از توانایی هواپیمای بدون سرنشین در نظر گرفته شود، بدون شک ۱ بیلیون درخت در هر سال کاشته خواهد شد.

هر ساله ما ۶ بیلیون درخت از دست می دهیم، پس کاشت ۱ بیلیون درخت در سال امری طبیعی است. پروژه BioCarbon، برای جبران منابع از دست رفته قدرت کافی را ندارد و در عین حال بسیار گران خواهد بود. با این وجود دکتر سوزان گراهام بر این نکته تأکید داشته پروژه کاشت درخت با هواپیمای بدون سرنشین میزان رشد و کاشت درخت را تنها با ۲۰ درصد هزینه بیشتر ولی با بازده ۱۰ برابر بیشتر انجام می‌دهد.

روند کار هواپیمای بدون سرنشین کاشت درخت به این صورت است که ابتدا به وسیله هواپیما تصاویری از سطح مورد نظر گرفته می شود و منطقه از نظر دما، رطوبت، موانع (سنگ جریان های آبی و…) بررسی می شود و مدل سه بعدی از مکان های مورد نظر برای کاشت درخت تهیه می شود. سپس الگویی برای مناسب ترین نوع درخت برای کاشت پیشنهاد می شود تا ناهمگونی ایجاد شده در جنگل برطرف شود. براساس آخرین گزارش های لاورن فلچر، مدیر عامل شرکت BioCarbon، هواپیما توانایی حمل ۱۵۰ دانه را در هر بار پرواز دارد، محفظه‌ای زیست‌تخریب‌پذیر برای دانه ها در نظر گرفته شده تا زمان مناسب برای جوانه زنی را فراهم کند. امروزه کاشت درخت با توجه به رشد تکنولوژی بسیار پیشرفته تر و بهتر شده است، پس باید از ظرفیت‌های کاشت درخت استفاده کرد تا بتوان بخشی از آسیب بزرگی که به بافت جنگل ها رسیده است را جبران کرد.

 

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *