جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


توشیبا : پیش فروش بخش تراشه خود به وسترن دیجیتال

توشیبا مدت‌هاست که قصد دارد بخش تراشه خود را بفروشد، اما وسترن دیجیتال با این فروش مخالف است.

 

شرکت توشیبا موافقت کرده است تا دو هفته پیش از نهایی‌شدن فروش بخش تراشه خود به وسترن دیجیتال اطلاع دهد. بخش تراشه توشیبا به صورت مشترک با وسترن دیجیتال مدیریت می‌شود. دادگاهی در سان‌فرانسیسکو این توافقنامه را تایید کرده است. این توافقنامه به وسترن دیجیتال فرصت می‌دهد تا در صورت لزوم به دادگاه رفته و معامله فروش را متوقف کند.

توشیبا قصد دارد با فروش بخش تراشه خود ضرر و زیان ناشی از بخش راکتورهای هسته‌ای خود را جبران کند. در اواخر ماه ژوئن، توشیبا اعلام کرد که قصد دارد بخش تراشه را به کنسرسیومی از بین کپیتال، شرکت کره‌ای SK Hynix و بانک‌هایی که از طرف دولت ژاپن پشتیبانی می‌شدند، بفروشد. اما این معامله به سرانجام نرسید و اعضای بورد توشیبا هفته گذشته با یکدیگر ملاقات کردند تا دیگر خریداران را بررسی کنند.

وسترن دیجیتال معتقد است که چون قسمتی از بخش تراشه توشیبا متعلق به این شرکت است،‌ توشیبا باید برای فروش این بخش رضایت وسترن دیجیتال را نیز به دست آورد. وسترن دیجیتال شکایت خود را به دادگاهی در سان‌فرانسیسکو ارائه کرده است تا جلوی فروش بخش تراشه توشیبا را تا زمان صدور رای دادگاه حکمیت به تاخیر بیندازد. یاسو ناروکو، معاون ارشد توشیبا می‌گوید:

به دلایل عملی انتظار نمی‌رود که ما در این دوره بتوانیم خرید بخش تراشه را نهایی کنیم. ما از موضع خود در دادگاه حکمیت که احتمالا در یک یا دو ماه آینده تشکیل می‌شود، دفاع خواهیم کرد.

وسترن دیجیتال در بیانیه‌ای در این زمینه می‌گوید:

مذاکرات ما با توشیبا و سهام‌دارانش سازنده بوده است و ما تلاش می‌کنیم به راه‌حلی دست یابیم که منافع همه‌ی طرف‌ها را تامین کند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *