جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیام رسان قاصدک

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه موسسه تبیان با اشاره به راه‌اندازی رسمی فاز تکمیلی اپلیکیشن پیام‌رسان «قاصدک» گفت: ایجاد یک نرم‌افزار پیام‌رسان به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری نیازمند است.

پیام رسان «قاصدک»
سید علیرضا حسینی امروز در نشست خبری، به تشریح اقدامات موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در حوزه نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه پرداخت و گفت: سایت فرهنگی تبیان به عنوان یکی از پربیننده‌ترین سایت‌های اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگی، در تولید محتوا در کشور شناخته می‌شود و یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی این است که این محتوا با توجه به شیوع استفاده از تلفن همراه، بر روی موبایل نیز در دسترس کاربران قرار گیرد

.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه در این موسسه گفت: نرم‌افزار پیام‌رسان «قاصدک» ویژه چت و ارتباط دو سویه کاربران بر مبنای وب ۲ طراحی و راه‌اندازی شده است.

حسینی با تاکید براینکه فاز آزمایشی این نرم‌افزار از دو سال گذشته راه‌اندازی شده بود افزود: امروز این نرم‌افزار به صورت رسمی و با تکمیل ویژگی‌ها، رونمایی شده است.

مزیت این نرم‌افزار را داشتن تالار گفتگو عنوان کرد و گفت: در این تالار گفتگو افراد به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و هیچ شماره‌ای از افراد قابل رویت نیست.

حسینی با بیان اینکه هیچ فایلی در سرور این پیام‌رسان ذخیره نمی‌شود ادامه داد: این موضوع در جهت حفظ حریم خصوصی افراد خواهد بود.

وی بر ایجاد محیط پاکیزه برای تولید محتوای سالم در این فضا تاکید کرد و گفت: تمامی مطالب این اتاق گفتگو و نرم‌افزار پیام‌رسان «قاصدک» قابل کنترل است اما در آن از مکانیزم‌هایی غیر از فیلترینگ هوشمند، استفاده شده است.

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه موسسه تبیان، پشتیبانی آنلاین از این پیام‌رسان را از دیگر مزیت‌های این شبکه اجتماعی برشمرد و گفت: فیلترینگ هوشمند بر روی شبکه‌های صوت و تصویر و پیام‌رسان، کندی ایجاد می‌کند و به همین دلیل ما از این مکانیزم، برای نرم‌افزار پیام‌رسان استفاده نکرده‌ایم و زیرساخت اپلیکیشن «قاصدک»، قدرتمند است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون نرم‌افزار «قاصدک» از طریق سایت تبیان ۳۰۰ هزار بار دانلود شده است در مورد موفقیت شبکه‌های اجتماعی خارجی گفت: شیوع یک پیام‌رسان به بودجه و زیرساخت قوی و قدرتمند نیاز دارد به نحوی که طبق برآوردها، در دنیا سرمایه‌گذاری اولیه برای یک پیام‌رسان، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه به زودی موضوع بحث روز و دانشنامه نیز به اپلیکیشن «قاصدک» افزوده می‌شود گفت: بودجه سالانه نرم‌افزار «قاصدک» حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *