جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیامدهای باز شدن قفل آیفون

مناقشه میان اپل و FBI در زمینه رمزگشایی از آیفون یکی از تروریست‌های حاضر در واقعه سن‌برناردینو بالاخره پس از اینکه روز دوشنبه دولت آمریکا اعلام کرد توانسته بدون کمک اپل به اطلاعات این دستگاه هوشمند دسترسی پیدا کند خاتمه یافت. این در حالی است که پایان این مناقشه با طرح سوالی جدید همراه بوده است: اگر FBI توانایی بازکردن قفل آیفون را دارد آیا این احتمال وجود دارد که افراد دیگری هم چنین توانایی را داشته باشند؟

پیامدهای باز شدن قفل آیفون

شرکت اپل بیشتر از آنکه روی پاسخ این سوال تمرکز کند باید به تیره شدن نگاه کاربران در خصوص تاثیر و عملکرد مثبت سیستم رمز‌گذاری داده‌های آیفون‌های تولیدی خود که قرار است از اطلاعات کاربران در مقابل نفوذگران مراقبت کنند فکر کند. البته این احتمال وجود دارد که راهکار به‌کار گرفته شده توسط FBI که البته هنوز تشریح نشده، تنها برای دستگاه‌های محدودی از جمله آیفون 5c مجهز به سیستم‌عامل iOS 9 قابل استفاده باشد.

با این اوصاف هنوز مشخص نیست که آیا FBI از وجود حفره امنیتی در سیستم‌عامل این دستگاه استفاده کرده و یا راهکارهای فیزیکی به‌منظور بازکردن درب آیفون و در نهایت خواندن اطلاعات رمزگذاری شده را در دستور کار قرارداده است.

این در حالی است که شرکت اپل پیش از این در توضیح به مقامات قضایی اعلام کرده بود به‌روزرسانی‌های جدید امنیتی باعث شده رمزگشایی داده‌ها و یا بازکردن قفل دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS 8 یا نسخه‌های بالاتر، حتی برای این شرکت غیرممکن شود.

در صورتی که متخصصان FBI به تنهایی و یا با کمک طرف ثالث موفق به یافتن حفره امنیتی در سیستم‌عامل شرکت اپل شده باشند، مطمئنا مهندسین اپل تمام تلاش خود را به‌منظور یافتن این حفره امنیتی به‌کار خواهند بست اما مقامات اعلام کرده‌اند FBI گزارشی را در خصوص نحوه بازکردن قفل آیفون در اختیار اپل قرار نخواهد داد.

در صورتی که FBI بتواند از این راهکار در خصوص تمامی آیفون‌های تولیدی اپل استفاده کند مطمئنا امنیت محصولات این شرکت به خطر خواهد افتاد و اپل با چالشی جدید به منظور اثبات این موضوع که به‌روزرسانی‌های جدید، آیفون را در مقابل FBI رویین‌تن خواهند کرد، روبرو خواهد شد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *