جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرواز با هاور بایک

مخترع دیوانه و محبوب اینترنت باز هم اسم خود را سر زبان‌ها انداخته است. این‌بار او «هاوربایک» جدیدی ساخته که می‌توان روی آن سوار شد و پرواز کرد. با این‌که فعلا این اختراع جدید چند متر بیشتر از سطح زمین فاصله نمی‌گیرد اما باز هم ابداع جالب و هیجان‌انگیزی است.

پرواز با هاور بایک
«کالین فرز» که در شبکه یوتیوب یکی از فعالان و شناخته‌شده‌ها است و قبلا هم به‌خاطر ساخت Wolverine Claws؛ دوچرخه‌ای که با موتور جت کار می‌کند و هم‌چنین ساخته جدیدش به‌نام Thermite معروف شده؛ به درخواست طرفدارانش روی اولین پروژه پروازی خود سوار شد. «هاوربایک» ساخته شده صندلی و ترمز ندارد و درعوض این‌که از چرخ استفاده کند دو پره مجهز به موتور دارد. این وسیله فعلا برای مسافت‌های بسیار کوتاه کاربرد دارد پس انتظار نداشته باشید که سوار آن شده و برای خرید نان به نانوایی محلتان بروید.

ساخته جدید «فرز» نسبت به دوچرخه معمولی که همه با آن آشنا هستیم کمی بزرگ‌تر و تا اندازه‌ای هم خطرناک‌تر است اما هم‌چنان سوار شدن روی آن خیلی هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

بعضی از قطعات «هاوربایک» توسط کمپانی خودروسازی «فورد» تأمین شده است. به گفته «فرز» “این پروژه بیشتر از سه ماه زمان برده اما اگر قطعاتی که برای ساختش نیاز داشتم زودتر به دستم می‌رسید شاید چند هفته بیشتر طول نمی‌کشید.”

وی می‌گوید که بعد از دریافت قطعات و تکمیل طراحی و ساخت؛ فقط چند جلسه نیاز داشتم تا به پرواز کردن با آن عادت کنم و به‌راحتی آن‌را کنترل کنم. تنها چیزی که باید به آن توجه کرد ثابت نگه داشتن موتور روی یک سرعت مشخص و نحوه نشستن و حفظ تعادل است.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *