جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پایان فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ

به احتمال زیاد سامسونگ پروسه تولید و عرضه فبلت گلکسی نوت 7 را به کلی متوقف می‌کند و این محصول دیگر روانه بازار نخواهد شد. اگر پیش‌بینی‌های انجام شده صحیح باشند، شاهد پایان غم‌انگیزی برای داستان فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ خواهیم بود!

پایان فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ
فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ که قرار بود قدرتمندترین و یکی از باکیفیت‌ترین محصولات اندرویدی سال باشد، دردسرهای زیادی را برای سامسونگ به ارمغان آورد. چند روز پس از عرضه رسمی فبلت گلکسی نوت 7 گزارش‌های متعددی مبنی بر انفجاری و آتش گرفتن باتری آن منتشر شد. این روند به شدت در سراسر دنیا ادامه یافت و کاربران زیادی دچار حوادث عجیب این چنینی شدند. پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که طراحی باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ نقص فنی را به همراه دارد که می‌تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود.

سامسونگ پس از درک این موضوع سریعا نسبت به جمع‌آوری فبلت گلکسی نوت 7 اقدام کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به جمع‌آوری فبلت‌های گلکسی نوت  7 را می‌توانید از مقاله “سامسونگ رسما تمام نسخه‌های فبلت گلکسی نوت 7 را فراخوانی کرد!” مطالعه کنید. پس از گذشت مدت زمان خاصی نسخه‌های جایگزین فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به تدریج روانه بازار شدند. در این بین مشخص شد که 90 درصد از مشتریان فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ با مشاهده مشکلات به وجود آمده، تغییر نظر داده و از خرید فبلت گلکسی نوت 7 صرف نظر کردند.

پس از مدت زمان کوتاهی، گزارش‌های جدیدی مبنی بر بروز مشکلات عملکردی در نسخه‌های جدید و جایگزین فبلت گلکسی نوت 7 منتشر شد. این موضوع به آن معنا بود که علیرغم قول سامسونگ مبنی بر تضمین کیفیت نسخه‌های جایگزین فبلت نوت 7، این محصولات همچنان از مشکلات عملکردی رنج می‌برند. در این بین برخی از کاربران این محصول مدعی شدند که باتری فبلت آن‌ها شارژ خالی می‌کند و به شدت داغ می‌شود. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این خبر در مقاله “دردسر جدید سامسونگ: باتری گلکسی نوت 7 جدید داغ شده و شارژ خالی می‌کند!” موجود است. بنابراین به تدریج مشخص شد که برخی از نسخه‌های جایگزین فبلت گلکسی نوت 7 هم با مشکلات خاصی همراه هستند.

 

مشکلات نسخه جایگزین فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به داغ شدن و خالش شدن شارژ باتری این محصول ختم نشد. برخی از کاربران این محصول همچنان با مشکل انفجاری باتری دستگاه مواجه شدند و دچار آسیب‌های جدی شدند. پس از وقوع این مشکلات، اپراتورهای معروف ایالات متحده نظیر اسپرینت (Sprint) اعلام کردند تمایلی نسبت به پشتیبانی از فبلت گلکسی نوت  و ارائه خدمات برای این محصول ندارند.

سپس تی‌موبایل (T-Mobile) و ای‌تی‌اند‌تی (AT&T) هم فروش فیلت گلکسی نوت 7 و حتی جایگزینی آن‌ها را متوقف کردند. این اپراتورهای به مشتریان خود عنوان داشتند که می‌توانند تحت شرایط خاص تمام مبلغ پرداختی خود به منظور خرید فبلت گلکسی نوت 7 را پس گرفته و یا یک گوشی اندرویدی دیگر را به عنوان جایگزین نوت 7 انتخاب و این اپراتورها خریداری کنند.

در سمت مقابل طبق شایعاتی که از سوی منابع کره‌ای زبان منتشر شده، ظاهرا سامسونگ تولید فبلت گلکسی نوت 7 را در خانه خود یعنی کره جنوبی متوقف کرده است. با توجه به اینکه سامسونگ پیش از این تضمین کرده بود که نسخه‌های جایگزین فبلت نوت 7 دچار مشکل عملکردی نمی‌شوند اما نتوانست به قول خود عمل کند، پیش‌بینی می‌کنیم که فراخوانی دوباره فبلت نوت 7 امری نشدنی باشد. حتی اگر این امکان در اختیار سامسونگ قرار گیرد هم انجام آن کاملا غیرحرفه‌ای خواهد بود و بدون تردید فروش نوت 7 ناامیدکننده می‌شود.

پیش‌بینی شده که سامسونگ با متوقف کردن تولید فبلت گلکسی نوت 7 در داخل کشور کره جنوبی، قصد داشته باشد که عرضه نوت 7 را به کلی متوقف سازد. این موضوع به آن معناست که فبلت گلکسی نوت 7 با داستان‌های دردسرساز خود به تاریخ می‌پیوندد و هیچ‌گاه روانه بازار نمی‌شود. سامسونگ می‌تواند در بازه زمانی که تا معرفی فبلت نوت 8 باقی مانده، آن را ارتقاء بخشیده و تمرکز خود را بر روی طراحی هرچه بهتر این محصول معطوف کند

 

لازم به اشاره است که در حال حاضر شرکت سامسونگ به طور رسمی هیچ بیانیه‌ای در مورد متوقف کردن تولید و عرضه فبلت گلکسی نوت 7 منتشر نکرده است. نظر شما در رابطه با این امر چگونه است؟ آیا باید با فبلت نوت 7 خداحافظی تلخی داشته باشیم؟ به نظر شما اگر فبلت نوت 7 روانه بازار شود، کاربران با خرید آن ریسک‌های موجود را می‌پذیرند؟

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *