جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ودافون در راه ایران

ودافون، دومین شرکت بزرگ خدمات موبایل دنیا وارد بازار ایران می‌شود و به این ترتیب مشترکان این شرکت وقتی به ایران سفر کنند همچنان از خدمات ودافون بهره‌مند خواهند بود.

ودافون در راه ایران
این شرکت بریتانیایی با شرکت داده‌گستر عصر نوین(های‌وب) به توافق رسیده و قرار است که برای ارتقاء فنی خدمات شرکت های‌وب با آن همکاری کند.

دیگو ماسیدا مدیر بازیابی ودافون امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: “مشتریان شرکت ودافون از کیفیت بالای خدمات این شرکت در ایران بهره‌مند خواهند شد و های‌وب هم به تخصص جهانی ودافون دسترسی پیدا خواهد کرد.”
ودافون در بازاریابی، توزیع و فروش به شرکت های‌وب کمک خواهد کرد و برای توسعه “اینترنت چیزها” و اینترنت در خودروها و جاهای دیگر یاری خواهد رساند.

شرکت داده‌گستر عصر نوین یکی از یازده شرکتی است که حق انحصاری ارائه خدمات انتقال داده (PAP) را در ایران دارد.
این شرکت در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد و در سال ۱۳۸۸ مالکیت آن به بخش خصوصی واگذار شد و خود را با نام تجاری “های‌وب” معرفی کرد.

های وب دارای مجوز ارئه خدمات اینترنتی موبایل در سراسر ایران است و قراردادی با دولت ایران برای ارائه انحصاری اینترنت پرسرعت به ۲۵ هزار روستای ایران را به مدت یک دهه دارد.
این شرکت همچنین در صدد توسعه خدمات موبایل و دیگر خدمات خود در شهرهای ایران و به خصوص برای نهادهای تجاری است.

ده روز پیش نیویورک تایمز هم خبر داد که خدمات موبایل شرکت آمریکایی AT&T در ایران برقرار شده و مشترکان این شرکت در ایران از ارتباط تلفنی و همچنین اینترنت بهره‌مند شده‌اند.
شرکت AT&T این خدمات را با همکاری شرکت رایتل ارائه می‌دهد که از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است.

کنفدراسیون صنایع بریتانیا هم از این توافق استقبال کرد و گفت که پس از رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا بیش از پیش به برقراری روابط تجاری با دیگر کشورهای دنیا نیازمند است.
یکی از سخنگویان این کنفدراسیون به رویترز گفت که ظهور بازارهای تازه در ایران توجه صاحبان تجارت و صنعت را به خود جلب کرده است و “ایران هم مثل دیگر کشورهای خلیج فارس یک طبقه متوسط رو به رشد و پروژه‌هایی در بخش انرژی، زیرساخت و آموزش دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستند.”

پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دنبال دسترسی و سرمایه‌گذاری در دومین اقتصاد بزرگ منطقه هستند.

تقریبا دو ماه پیش اعلام شد که شرکت فرانسوی اورنج، هم با شرکت ارتباطات سیار، بزرگترین شرکت خدمات موبایل در ایران، در حال مذاکره است.
در چند ماه گذشته بی‌پی (بریتیش پترولیوم سابق) از خرید نفت از شرکت نفت ایران خبر داده و بریتیش ایرویز هم پروازهای مستقیم خود را به تهران از سر گرفته است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *