جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هولولنز بعدی مایکروسافت مجهز به پردازنده هوش مصنوعی داخلی

مایکروسافت در حال توسعه نسخه بعدی هدست واقعیت مجازی خود تحت عنوان «هولولنز» بوده و به تازگی تیم تحقیقاتی این کمپانی، اطلاعات جدیدی را درباره سخت افزار موجود در محصول مورد بحث ارائه کرده اند.

بر اساس اظهارات تیم مایکروسافت، نسل بعدی هولولنز از نسخه دوم «HPU» (واحد پردازش هولوگرافیک) که شامل یک پردازنده هوش مصنوعی جانبی نیز می شود، بهره خواهد برد. گفتنی است پردازنده مذکور، وظیفه اجرا و بهره گیری از شبکه های یادگیری عمیق را بدون نیاز به اینترنت، بر عهده خواهد داشت.

استفاده از پردازنده مجزا برای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، به هولونز اجازه می دهد بدون نیاز به اتلاف وقت و ارسال و دریافت داده از فضای ابری، امور مربوط به تجربه کاربری را تجزیه و تحلیل کند. «مارک پلیفیز» سرپرست علمی تیم هولولنز مایکروسافت درباره پردازنده مورد بحث می گوید:

پردازنده جدید نمونه ای از قابلیت های جدیدی است که ما برای هولولنز بعدی در نظر گرفته ایم، و نشان دهنده کارهایی است که می توان از طریق خواستن و سرمایه گذاری بلند مدت انجام داد؛ همانطور که مایکروسافت در طول سال های متمادی انجام داده است.

البته این طرز تفکری است که باید برای توسعه ابزارهای واقعیت تلفیقی که خود به نوعی هوشمند هستند، به کار گرفته شود. واقعیت تلفیقی و هوش مصنوعی نماینده آینده دنیای کامپیوتر هستند و ما نیز خوشحالیم که از پیشگامان آن هستیم.

لازم به ذکر است که تیم تحقیقاتی مایکروسافت، امروز طی رویدادی در شهر هونولولو مرکز ایالت هاوایی، اجرای کدهای مربوط به تشخیص حرکات دست توسط HPU 2.0 را به صورت زنده به نمایش گذاشت.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *