جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هدیه تشویقی برای سرشماری اینترنتی

همان گونه که به اطلاعتان رساندیم، مشارکت کنندگان در سرشماری اینترنتی به پیشنهاد رئیس مرکز آمار ایران از 2 گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند خواهند شد؛ امری که هزینه ی گزافی بر دوش اپراتور های اینترنت خواهد گذاشت. حال سخنگوی رگولاتوری نحوه ی دریافت این هدیه ی تشویقی را برای کاربران توضیح داده که در ادامه آن را با شما در میان خواهیم گذاشت؛

هدیه تشویقی برای سرشماری اینترنتی

روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بازدید از مرکز آمار، در مورد اجرای وعده ی 2 گیگابایت اینترنت رایگان برای مشارکت کنندگان در طرح سرشماری اینترنتی گفت: «ابتدا پیشنهاد شد که به هر یک از افرادی که از این طریق در سرشماری شرکت کرده‌ اند 1 گیگابایت اینترنت رایگان داده شود که اپراتور ها و دستگاه‌ های ارائه‌ دهنده ی اینترنت نیز با توجه به آنکه سرشماری طرحی ملی بود از این موضوع استقبال کردند».

 

واعظی در ادامه افزود: «اما به تازگی رئیس مرکز آمار ایران پیشنهادی مبنی بر ارائه‌ ی ۲ گیگابایت اینترنت رایگان مطرح کرد که در این باره برخی از شرکت‌ ها نیز موافقت خود را اعلام کردند. ما پیگیری می‌کنیم که این هدایا در اختیار مشترکان قرارگیرد».

 

در همین راستا جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ روش احتساب این 2 گیگابایت اینترنت تشویقی برای مشارکت کنندگان در سرشماری اینترنتی، به سرویس دهندگان اینترنت خبر داده و در این خصوص اظهار داشته است: «هفته ی گذشته فرآیند محاسبه ی این سرویس تشویقی به اپراتور های اینترنت ابلاغ شد و به نظر می رسد به زودی این هدیه که اینترنت ۲ گیگابایتی است، به کاربران تعلق گیرد».

 

وی در مورد نحوه ی اجرای این وعده افزوده است کاربران باید کد پیگیری خود را به اپراتور اینترنت خود ارائه دهند تا امکان شارژ شدن این هدیه روی حساب کاربری آنها فراهم شود.

 

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه افزوده است: «بر این اساس رگولاتوری، روشی یکپارچه برای اعمال این طرح تشویقی به اپراتور ها پیشنهاد داده است تا اپراتور های اینترنت با یک روش مشخص، این طرح تشویقی را برای کاربرانی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کرده اند، اعمال کنند».

 

اسدی تاکید کرده است ارائه دهندگان خدمات اینترنت نیز آمادگی خود را برای تحقق بخشیدن به این وعده اعلام کرده اند و انتظار می رود به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح پیشنهادی باشیم. به گفته ی وی، معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز برای نظارت در نحوه ی واگذاری این طرح تشویقی آمادگی دارد.

 

گفتنی است طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه در سراسر کشور آغاز شده و به دلیل تعطیلات پایان هفته ی گذشته و افزایش چشمگیر شرکت کنندگان در این طرح ملی طی روز های اخیر، تا سه‌ شنبه ی همین هفته تمدید شده است. شهروندان تا تاریخ ۲۷ مهرماه فرصت دارند به صورت اینترنتی در سرشماری مشارکت کنند و از 2 گیگابایت اینترنت رایگان تشویقی این طرح بهره مند شوند.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *