جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هدست واقعیت مجازی Marvel VR

آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو، پلی استیشن وی آر، سامسونگ Gear VR و کاردبرد گوگل تنها برخی از هدست های واقعیت مجازی ارائه شده به بازار هستند که برای جذب کاربران بیشتر و به دست آوردن سهم خود از بازار با یکدیگر رقابت می کنند.

هدست واقعست مجازی Marvel VR

در واقع این لیست به مراتب بزرگ تر از چیزی است که اشاره شد و مرتبا نیز بر تعداد اعضایش اضافه می شود. مارول یکی از جدیدترین محصولات این گروه است که در یکی از کمپین سایت IndiGogo عرضه شده و می توان گفت که تا حدود زیادی شبیه به کاردبرد و Gear VR سامسونگ است.

هدست Marvel VR درست مانند دو مورد یاد شده از تلفن همراه به عنوان مغز خود استفاده می کند، با این همه، بزرگ ترین تفاوتش این است که طبق ادعای سازنده، نوعی محیط «سیستم عامل مجازی» را با قابلیت هایی فراتر از گیمینگ و سرگرمی پیش روی کاربرانش قرار می دهد.

از جمله اصلی ترین مشخصات این محصول می توان به میدان دید 180 درجه برای آن اشاره نمود که با در نظر داشتن میدان دید 110 درجه ای هدست های رقیب، امکان قابل توجهی به حساب می آید. مارول نیز درست مانند Gear VR مجموعه ای از حسگرها را در خود دارد که در  واقع کار سیستم دنبال کننده حرکت داخلی آن را بر عهده می گیرند و علاوه بر این یک چیپ NFC نیز درونش کار گذاشته شده است.

اما اصلی ترین جادوی این دستگاه ظاهرا در اپلیکیشن آن نهفته است که به صورت خودکار و زمانی که موبایل تان را درون هدست می گذارید فعال می شود. مارول از این اپ تحت عنوان محیط «سیستم عامل مجازی» اش یاد کرده اما در واقعیت نوعی ابزار مدیریتی است و کلیه اپ های اندرویدی شما را در محیطی مجازی پیش رویتان قرار می دهد. گفته می شود کاربران این دستگاه می توانند از ماوس و کیبوردهای بلوتوثی نیز همراه با آن استفاده کرده و نوعی کامپیوتر مجازی را به لطف آنها بسازند.

ایده کلی مطرح شده در ساخت این هدست به خودی خود جالب است البته تا زمانی که چرایی وجود چنین دستگاهی مطرح می گردد چراکه ارائه دهندگان آن می توانستند اپلیکیشن گجت خود را برای سایر هدست های موجود در بازار نیز ارائه دهند و نیازی به ساخت یک دستگاه کاملا جدید نبود.

مارول ادعا کرده که حسگرهای پیشرفته این محصول نسبت به رقبایش بهتر هستند که به احتمال زیاد هم اینطور نیست. در مورد قیمت Marvel VR هم باید بگوییم که خریداران اولیه می توانند با پرداخت 99 دلار (همان قیمت تعیین شده برای Gear VR) آن را خریداری نمایند اما بعد از اتمام کمپین قیمت دستگاه به رقم 250 دلار می رسد.

منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *