جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نمایشگر 27 اینچی شارپ

شرکت ژاپنی شارپ یکی از سازندگان پنل‌های تصویری در جهان است. این شرکت در تولید نمایشگر‌های منحصربفرد و مخصوص بازی سابقه درخشانی دارد. اما شارپ به تازگی از جدیدترین نمایشگر اختصاصی خود با مدل Igzo رونمایی کرد که ویژگی نمایش تصاویر 8K را در کارنامه خود دارد.

نمایشگر 27 اینچی شارپ


پنل این نمایشگر 27 اینچ است که در ساختار آن از نوعی ترانزیستور Igzo در صفحات TFT بهره گرفته شده است. این نمایشگر با تراکم 326 پیکسل در هر اینچ و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز، قادر است تا تصاویر را با 10 بیت برای هر کانال رنگ و رزولوشن فوق‌العاده 7680×4320 پیکسل (8K) نمایش دهد. فناوری HDR این نمایشگر باعث شده تا تصاویر با روشنایی 1000 نیت در معرض دیدگان کاربر قرار گیرند.

 

لازم بذکر است که IGZO فناوری انحصاری شرکت شارپ است که به نوعی از ترانزیستور اطلاق می‌شود که در پنل TFT‌ برخی از نمایشگر‌های شارپ به‌کار رفته است. این ترانزیستور از عناصری چون ایندیوم، گالیوم و اکسید روی تشکیل شده که روی ویفر سیلیکونی گسترده شده‌اند. استفاده از فناوری IGZO باعث شده تا درخشش کریستال‌های هر نوع پنل مانند TN، IPS یا OLED درخشان‌تر و شفاف‌تر بوده و انرژی کمتری را نیز مصرف کنند. شارپ اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه انبوه این نمایشگر اعلام نکرده است.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *