جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نصب صفحات خورشیدی شناور در ژاپن

شرکت چندملیتی Kyocera در حال ساخت نیروگاه خورشیدی شناور 13.7 مگاواتی روی مخازن آبی سد یاماکورای ژاپن است که از 50904  پنل خورشیدی بهره‌مند شده و در مدت زمان 24 ماه امکان برق رسانی به چیزی در حدود 5 هزار منزل مسکونی را فراهم خواهد کرد.

نصب صفحات خورشیدی شناور در ژاپن

شرکت Kyocera در جدیدترین اخبار منتشر شده اعلام کرده این نیروگاه در تاریخ 31 مارس 2018 میلادی در فضایی به وسعت 180 هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید. این نیروگاه خورشیدی سیار می‌تواند سالیانه 16170 مگاوات ساعت توان الکتریکی تولید کند که این رقم به منزله کاهش آلودگی‌های کربنی به میزان 8170 تن خواهد بود.

از اواخر سال 2014 میلادی استفاده از پنل‌های خورشیدی در ژاپن، در پرتو رشد تعداد استارت‌آپ‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یافت. در نتیجه این امر، شرکت‌های مختلف تلاش برای یافتن مکان مناسب در جهت بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی را آغاز کرده‌اند.

نصب پنل‌های خورشیدی روی سطح آب علاوه بر تامین انرژی الکتریکی می‌تواند تا حد زیادی میزان تبخیر منابع آبی را نیز کاهش دهد. این در حالی است که نیویورک تایمز در گزارش جدیدی، از پروژه سازمان آب لس آنجلس به‌منظور پوشاندن منابع آبی با توپ‌های پلاستیکی سیاه‌رنگ به ارزش 34.5 میلیون دلار در جهت کاهش روند تبخیر خبر داده است. در این گزارش، از نصب صفحات خورشیدی روی سطح آب به عنوان راهکاری با عملکرد مشابه یادشده که می‌تواند تاثیرات مثبتی هم روی اکوسیستم درون و اطراف آب داشته باشد.

در صورت موفقیت پروژه نصب صفحه‌های خورشیدی شناور، ساکنان اطراف دریاچه نیز با توج به تقویت اکوسیستم و وضعیت منابع آبی، سود خواهند برد. در صورت نصب صحیح صفحات خورشیدی، جانداران و موجودات زنده در دریاچه نیز تاثیرات مثبتی را شاهد خواهند بود.

Greg Allen که پروژه مشابهی را در سال 2008 با کمک Kyocera اجرا کرده معتقد است وضعیت موجودات زنده در تالاب، تا حد زیادی از لحاظ کمی و کیفی بهبود یافته است. او در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید:

” ماهی‌ها خوشحال هستند. قورباغه‌ها آواز سر می‌دهند و اردک‌ها به تالاب برگشته‌اند. بدون شک، فضای تالاب، فضایی سالم و رضایت بخش است.”

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *