جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نتیجه اولین تست 5G هواوی

در حالی که در کشور ما هنوز بحث بر سر 3G و واقعی بودن یا نبودن سرعت آن است و هنوز هم در خیلی از جاها امکان استفاده از 3G به درستی فراهم نشده است، بخش شبکه شرکت هواوی با همکاری یکی از اپراتورهای ژاپن به نام NTT DoCoMo شروع به تست 5G در دنیای واقعی کردند.

نتیجه اولین تست 5G هواوی

اگر تا به حال فکر می کردید که 4G LTE سرعت بالایی دارد پس نظرتان در مورد 5G چیست؟


هواوی و اپراتور ژاپنی توانستند با استفاده از باندی کمتر از 6 گیگاهرتز توانستند به سرعت خیره کننده 3.6 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کنند.
اما چیزی که این تست را مهم تر کرد این بود که باند استفاده شده در این آزمایش می تواند در دنیای واقعی هم بکار گرفته شود. سایر تستهای 5G که توسط شرکتهای دیگر نظیر نوکیا و سامسونگ انجام شده نیار به زیرساخت کاملا جدید دارد.
آزمایش Huawei-NTT DoCoMo در خارج از آزمایشگاه و در دنیای واقعی انجام شد. صنعت وایرلس امید دارد که تا سال 2020 بتواند اینترنت نسل پنجم را به کاربران خود در دنیا عرضه کند.
البته ماه گذشته زمزمه هایی از “ورایزون” (Verizon) به گوش رسید که می خواهد در سال 2017 از 5G برای مقاصد تجاری خود استفاده کند.
“راجر گورنانی” (Roger Gurnani)رئیس بخش معماری اطلاعات و فناوری شرکت “بیگ رد” (Big Red) ماه پیش این خبر را اعلام کرده بود.
“تاکهیرو ناکامورا” معاون بخش 5G از شرکت NTT-DoCoMo در بخشی از سخنان خود گفت: “به عنوان اولین شرکت در دنیا با محیط آزمایشی به این بزرگی و با کاربران زیاد، به موفقیت بزرگی دست پیدا کردیم. از آنجایی که صنعت وایرلس به دنبال آن است تا سال 2020، 5G را به صورت تجاری در بیاورد، این دستاورد بسیار امیدوارکننده است. هر دو تیم هواوی و NTT-DoCoMo تلاشهای بسیار زیادی کردند و من حتی منتظر هستم با وارد شدن به مرحله جدیدی از تستهای واقعی نتایج فوق العاده ای بدست بیاوریم.”
“ون تانگ” از بخش وایرلس هواوی در این مورد افزود: “این همکاری نزدیک و همه جانبه حرکتی بسیار مهم و قابل توجه است که می تواند هواوی را در رسیدن به هدف خود که گسترش و توسعه استانداردهای فناوری 5G تا قبل از سال 2018 هست یاری کند. وقتی چنین نتایجی بدست می اوریم یعنی این که در مسیر درست قرار گرفتیم و به سرعت در حال پیشرفت هستیم. مطمئن هستم که پیشرفتهای بسیار زیادی در ادامه تحقیقات ما روی 5G در انتظار ماست.”
طبق استانداردهایی که ITU اعلام کرده سرعت 5G باید به 20 گیگابیت در ثانیه برسد. حالا اگر این را با تست سرعت Verizon در شبکه 4G LTE خود مقایسه کنیم می بینیم که گوشی موتورولا Droid Turbo به سرعت دانلود 33 مگابیت در ثانیه رسید. با استفاده از 5G دانلود فیلم که تا قبل از این طول می کشید تا انجام شود (البته این سرعت مربوط به کشورهای پیشرفته است و برای ما چنین چیزی هنور در حد رویا و آرزوست) در یک چشم به هم زدن تمام می شود.
ماه گذشته Verizon اعلام کرد سال آینده شروع به تست و آزمایش 5G در دنیای واقعی می کند و از هم اکنون برای رسیدن به این هرف همکاری خود را با شرکتهای آلکاتل لوسنت، سیسکو، اریکسون، نوکیا، کوالکام و سامسونگ آغاز کرده است.

منبع آی سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *