جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مکالمه اجباری با تلفن ثابت

اوایل تابستان بود که بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه یک پالس مکالمه با تلفن ثابت از دقیقه‌ای 30 به 40 ریال افزایش یافت تا بخشی از هزینه‌های شرکت مخابرات تعدیل یا تامین شود. اما درج ردیفی در همین مصوبه که از اول مرداد‌ماه در سیستم بیلینگ مخابرات لحاظ شده است، مبلغ را به قبوض تلفن ثابت مردادماه و شهریورماه مشترکان اضافه کرده است.

مکالمه اجباری با تلفن ثابت
طبق این بند جدید و در هر دوره صورت‌حساب، مشترکان شهری باید 330 دقیقه و مشترکان روستایی 200 دقیقه مکالمه داشته باشند. این بند قانونی، درآمد تضمین شده مخابرات از محل نگهداری خطوط بلااستفاده است.

بنابراین اگر مشترکان شهری و روستایی در طول دوره صورت‌حساب مکالمه‌ای نداشته باشند، باید به اندازه 330 دقیقه (1485 تومان) و 200 دقیقه (900 تومان) پالس شهری هزینه بپردازند. اگر بیش از این مقدار هم با تلفن ثابت صحبت کنند باید هزینه مربوط به پالس را بابت هر دقیقه بپردازند.

از آن جهت که قبوض مخابرات هر دو ماه یکبار صادر می‌شود، حداقل مکالمه برای مشترکان شهری در بخش هزینه شهری 2970 تومان و مشترکان روستایی 1800 تومان درج شده است. شرکت مخابرات درباره این رقم هزینه‌ای اطلاع‌رسانی مناسبی نداشته و اکنون که قبوض به دست مشترکان میرسد؛ با تعجب و سردرگمی همراه می‌شوند و نمی‌دانند این مبلغ برای چه در قبوض آن‌ها درج شده است.

منبع تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *