جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


موبایل ایمن UnaPhone Zenith

امنیت دیجیتال در دنیای امروز، مقوله ای است که بحث های بسیاری در مورد آن صورت گرفته. در این میان برخی از مقامات بلند پایه تلاش می کنند با استفاده از موبایل های بلک بری امنیت خود را تامین کنند در حالی که بیشتر کاربران عادی، از تلفن های هوشمند اندرویدی استفاده می کنند. حال UnaPhone Zenith محصولی است که می خواهد امنیت را برای کاربران عادی دنیای اندروید نیز به ارمغان بیاورد.

موبایل ایمن UnaPhone Zenith

این محصول در واقع همان Elephone P9000 است که در آبان ماه گذشته رونمایی شد اما از یک سیستم عامل اختصاصی استفاده می کند که «UnaOS» نام دارد. این پلتفرم بر بستر اندروید مارشملو توسعه یافته و در واقع یکی از نسخه های منشعب اندروید است.

اگرچه UnaOS به واقع تولد خود را مدیون پلتفرم متن-باز اندروید است اما تمام قابلیت هایی که گوگل به آن اضافه می کند، نظیر اپلیکیشن ها و سرویس ها، حذف شده اند. سازنده موبایل Zenith در واقع می خواهد اطمینان حاصل کند که کاربر این تلفن هوشمند به شکل کاملا ایمن می تواند از دستگاه خود استفاده کند.

رمزگذاری حافظه داخلی نیز به شکل پیشفرض فعال است و نمی توان هیچ تغییری در تنظیمات امنیتی این دستگاه وارد کرد. محصول مورد اشاره قابل روت شدن نیست و بوت لودر آن هم لاک است. از طرفی دسترسی به ADB نیز امکان پذیر نبوده و بر همین اساس دستکاری آن کاملا غیر ممکن می شود.

می رسیم به قسمت جذاب ماجرا: کاربر این دستگاه به هیچ عنوان نمی تواند هیچ اپلیکیشن شخص ثالثی را در آن خود نصب کند. Zenith به شکل پیش فرض ۴۰ اپلیکیشن دارد که قرار است همه ی نیازهایتان را برآورده سازند. در همه این اپ ها، ارتباط سر-به-سر به شکل رمزگذاری شده انجام خواهد گرفت.

منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *