جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


منتظر آپدیت بعدی گوگل کروم باشید

مرورگر وب گوگل کروم همواره به مصرف بالای حافظه رم روی دستگاه های الکترونیک متهم شده و به نظر می رسد که این ادعاها چندان هم بی ربط نیستند. گوگل طی مدت اخیر به سختی مشغول پیدا کردن راهکاری برای این مشکل بوده و به نظر می رسد بروزرسانی بعدی که برای این برنامه ارائه می شود، می تواند میزان مصرف رم را تا 50 درصد کاهش دهد.

منتظر آپدیت بعدی گوگل کروم باشید


براساس گزارش ها، آزمایش های اولیه این نسخه جدید از کروم نشان می دهد که مصرف حافظه رم تا 50 درصد کاهش یافته است. این میزان مربوط به حافظه heap است. علاوه بر این، میزان مصرف حافظه zone نیز تا چهل درصد کاهش را نشان می دهد. با این حال، نمی توان با قطعیت گفت که این قابلیت پس از عرضه رسمی به کاربران نیز مصرف رم را تا همین اندازه پایین می آورد، چرا که این هنوز یک آزمایش است و احتمالا در دنیای واقعی، شرایط متفاوت باشد. همچنین، محتوای وب سایت هایی که با کروم باز می شوند نیز بر میزان مصرف حافظه رم اثرگذار است.
هنوز تا زمان عرضه رسمی نسخه 55 بروزرسانی گوگل کروم چند ماهی زمان باقی است. تیم توسعه دهنده این نرم افزار اعلام کرده این نسخه از گوگل کروم در تاریخ شش دسامبر سال میلادی جاری در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. اما اگر اشتیاق زیادی برای کار با این نسخه از کروم دارید، می توانید از طریق کانال بتای کروم، به آن دسترسی پیدا کنید.

 

مرورگر وب گوگل کروم علیرغم اینکه حافظه رم زیادی را مصرف می کند، اما این روزها به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه ها برای گشت و گذار در وب به شمار می رود. در این میان، اعلام خبر کاهش چشمگیر مصرف رم، قطعا برای کاربران بسیار خوشایند خواهد بود.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *