جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی هوآوی میت 9

به تازگی شاهد انتشار خبرهایی در رابطه با فبلت پرقدرت هوآوی میت 8 (Huawei Mate 8) و تراشه کرین 960 (Kirin 960) به کار گرفته شده در این محصول بودیم. با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به مشخصات فنی فبلت میت 9 هوآوی و جزئیات تراشه کرین 960 این شرکت بیاندازیم.

معرفی هوآوی میت 9
هوآوی از جمله شرکت‌های چینی است که توانسته موفقیت‌های بین‌المللی بزرگی را کسب کند. هوآوی در سال 2015 رسما سومین شرکت بزرگ تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا شد. به بیان دیگر این شرکت چینی توانست پس از دو شرکت بزرگ سامسونگ و اپل جایگاه سوم صنعت موبایل را از آن خود کند. تا پیش از این، هیچ شرکت چینی قادر به ثبت رکوردی این چنینی نبوده است.

 

اما سیر سعودی پیشرفت‌های هوآوی ادامه دارد و محصولات با کیفیت این شرکت نشان داده‌اند که چینی‌ها در هر زمینه‌ای می‌توانند در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند. سری فبلت‌های هوآوی میت از جمله محصولات پرطرفدار این شرکت به شمار می‌روند. چند وقتی است که شایعاتی در رابطه با فبلت هوآوی میت 9 شنیده‌ایم و امروز هم شایعات دیگری در رابطه با این محصول منتشر شده است

 

معرفی هوآوی میت 92

طبق شایعات پیشین گفته شده بود که فبلت هوآوی میت 9 به سیستم روی چیپ (SoC) کرین 960 هوآوی مجهز می‌شود. امروز جزئیات بیشتری در رابطه با این سیستم روی چیپ و همچنین مشخصات فنی فبلت هوآوی میت 9 منتشر شد که در ادامه به شرح این جزئیات می‌پردازیم. به نظر می‌رسد که هوآوی قصد دارد در روز نوزدهم ماه اکتبر مصادف با بیست و هشت مهر ماه به طور رسمی از تراشه کرین 960 رونمایی کند. گفته شده که این تراشه از لیتوگرافی یا فرآیند تولید 16 نانومتری بهره‌مند می‌شود. ظاهرا سیستم روی چیپ کرین 960 هوآوی از استاندارد LTE Cat 6 پشتیبانی می‌کند. همچنین به احتمال زیاد، پردازنده مرکزی این تراشه ده هسته‌ای خواهد بود.

اما علاوه بر سیستم روی چیپ کرین 960، فبلت هوآوی میت 9 به احتمال زیاد از صفحه نمایشی 6 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 یا اصطلاحا فول‌ اچ‌دی پیکسل بهره‌مند می‌شود. در این بین برخی از منابع خبری عقیده دارند که هوآوی فبلت مورد نظر را از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا به اصطلاحا QHD مجهز می‌کند که به وقوع پیوستن آن چندان دور از انتظار نیست.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های غیر رسمی منتشر شده در مورد فبلت میت 9 هوآوی، احتمالا دوربین دوگانه این محصول از یک سنسور 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین سنسوری 8 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی این فبلت در نظر گرفته شده است. شایعات حاکی از آن هستند که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این فبلت قادر است تا ظرف مدت زمان 5 دقیقه در حدود 50 درصد شارژ شود که این موضوع بسیار جالب اما کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

فبلت میت 9 هوآوی بدون تردید به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز خواهد شد و در تصویر فوق هم این اسکنر را در زیر لنز دوربین دوگانه دستگاه مشاهده می‌کند. گفته شده که فبلت میت 9 هوآوی از نظر ظرفیت رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود. نسخه  مجهز به رم 4 گیگابایتی این فبلت از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هر یک به ترتیب قیمت 480 و 585 دلار را به همراه خواهند داشت. همچنین نسخه برتر این فبلت، احتمالا به رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده و با قیمت 705 دلار روانه بازار می‌شود.

 

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *