جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی رابط کاربری MIUI 9 شیائومی با دستیار صوتی هوشمند

جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری انحصاری شیائومی موسوم به MIUI 9 رسما معرفی شد.

کمپانی چینی شیائومی از جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی خود با نام MIUI 9 رونمایی کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از می‌یو‌آی می‌توان به یک دستیار مجازی هوشمند، بخش جستجوی تصاویر و یک اپلیکیشن لانچر هوشمند اشاره کرد. شیائومی در MIUI 9 تلاش کرده است این رابط کاربری، به سطح رابط کاربری سفارشی‌ شرکت‌های رقیب برسد.

قابلیت جستجوی تصاویر که در بالا به آن اشاره کردیم می‌تواند عکس‌های موجود در گالری گوشی شما را بر اساس افراد، موقعیت مکانی، حالات چهره، رویدادها، اسناد و اسکرین‌شات‌ها فیلترگذاری کند. در کنار این ویژگی جدید، شیائومی حالا یک دستیار هوشمند را به رابط کاربری انحصاری خود اضافه کرده است که با استفاده از آن هم می‌توانید تصاویر را همانند قابلیت جستجوی تصاویر بر اساس موارد مختلف دسته‌بندی کنید. البته این دستیار هوشمند می‌تواند علاوه بر تصاویر، در فایل‌ها و متن‌ها نیز به جستجوی آیتم‌های مورد نظر شما بپردازد. در نهایت سومین قابلیت مهم می‌یو‌آی ۹ یک لانچر هوشمند است که می‌تواند بر اساس محتوای موجود در صفحات مختلف، اپلیکیشن‌های مرتبط را در اختیار کاربر قرار دهد.

علاوه بر سه قابلیتی که به آن‌ها اشاره کردیم، ویژگی‌های جدید دیگری نیز به نسخه‌ی نهم MIUI اضافه شده است؛ اما با این وجود شیائومی به‌صراحت اعلام کرده که برخی از امکانات جدید رابط کاربری این کمپانی فقط برای کاربران چینی در نظر گرفته شده است و شاید در رام بین‌المللی می‌یو‌آی شاهد حضور این قابلیت‌های جدید نباشیم.

احتمالا مهم‌ترین ویژگی نسخه‌ی جدید رابط کاربری اختصاصی شیائومی، بهبودهای فراوانی است که در پس‌زمینه‌ی آن اعمال شده تا بدین ترتیب سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها افزایش یابد. همچنین یک سیستم مدیریت فایل جدید به می‌یو‌آی اضافه شده و مدیریت فایل‌های کش نیز در آن بهبود یافته است. از دیگر تغییرات اعمال‌شده در MIUI 9 می‌توان به اختصاص داینامیک منابع سیستمی و یک سری تغییرات جزئی دیگر در عملکرد این رابط کاربری اشاره کرد.

با توجه به امکانات و تغییرات رابط کاربری MIUI 9، مشخصا کمپانی شیائومی در تلاش است تا توزیع اندروید سفارشی خود را به رقیبی قدرتمند‌تر برای رابط کاربری انحصاری سایر شرکت‌ها تبدیل کند. با توجه به اینکه رابط کاربری می‌یوآی یکی از سنگین‌ترین توزیع‌های سفارشی‌ اندروید با بیشترین امکانات محسوب می‌شود، اعمال تغییرات جدیدی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، یک گام مثبت در جهت بهبود برای شیائومی است. در زیر می‌توانید تصاویر بیشتری از نسخه‌ی نهم رابط کاربری می‌یوآی شیائومی مشاهده کنید.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *