جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیر عامل مایکروسافت و بازار ایران

بیزنس اینسایدر نوشت: چند سال قبل سیلیکون ولی و وال استریت آمریکا به مایکروسافت به چشم کمپانی در حال انقضا نگاه می کردند و آن را محکوم به شکست می دانستند.

مدیر عامل مایکروسافت و بازار ایران
ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، در دوسال گذشته تلاش بسیاری کرده تا این باور را تغییر دهد. اما همیشه این تفکر ته ذهن‌ها قرار دارد که قدرت واقعی دنیای تکنولوژی در دست شرکت‌های جدیدتر اینترنت-محور مانند فیس بوک، گوگل و آمازون قرار دارد.

اما یک حوزه است که مایکروسافت در آن دست بالا را دارد: دسترسی جهانی.
برای چندین دهه ویندوز استاندارد جهانی برای رقابت بوده است و در نتیجه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان زندگی خود را از فروش یا نوشتن برنامه‌هایی بر پایه تکنولوژی مایکروسافت گذرانده‌اند. از این رو مایکروسافت هواداران بسیاری دارد که می‌توانند مشتریان بالقوه بسیاری در آینده باشند.

نادلا در مصاحبه با بیزینس اینسایدر گفت، مردم در کوبا و ایران به محض آنکه زمینه تجارت با آمریکا برایشان فراهم شد، با آنها تماس گرفته و خواسته‌اند از شرکای مایکروسافت شوند.

او در این باره گفت: «حدود یک ماه پیش ایمیلی از فردی از کوبا به دستم رسید که در آن گفته بود، سلام، من فروشنده ویندوز در کوبا هستم و ما جامعه کاربران ویندوز عظیمی در اینجا داریم. ما سرورهای بسیاری داریم که سرور ویندوز هستند. من می‌خواهم با شما قرارداد شراکت امضاء کنم.»

وی افزود: «به محض آنکه توافق هسته‌ای با ایران بدست آمد، همچنین چیزی را دریافت کردم. ایران از نظر اداری یک کشور کاملا ویندوز-محور است.»
مدیر اجرایی مایکروسافت اضافه کرد: در ایمیلی از ایران آمده بود: «ما واقعا شما را اینجا لازم داریم.»

وی خاطرنشان کرد: «به هر کشوری که می‌روم در آنها شرکا و برنامه‌نویسان نرم‌افزار بسیاری برای مایکروسافت در حوزه‌های سلامت و درمان، آموزش و همچنین حمل و نقل در آن منطقه حضور دارند. همه این سیستم‌ها بر اساس تکنولوژی ما ساخته شده‌اند.»
با آنکه گوگل و فیس بوک دسترسی جهانی گسترده‌ای دارند، از شبکه مشابه شرکایی برخوردار نیستند که برای امرار معاش خود بر آنها تکیه کنند.

نادلا همچنین اشاره‌ای به پروژه لون گوگل داشت که هدف از آن ارائه دسترسی به اینترنت جهانی با استفاده از بالن است. او گفت: «آرزوی من برای افزایش ارتباط و دسترسی اینترنتی این نیست که بالن‌هایی در فضای حریم هوایی ملی کشورهای دیگر به پرواز درآورم، بلکه رویای من این است که به کارآفرینان محلی کمک کنم تا راه حل‌های ارتباطی کم‌هزینه‌تری داشته باشیم.»
منبع: ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *