جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیریت اشتباه شرکت Uber

اگر می‌خواهید در کسب‌وکار خود به موفقیت برسید و مشتری‌های وفادار داشته باشید باید ابتدا محیط خوبی را برای کارمندان خود فراهم کنید.

مدیریت اشتباه شرکت Uber

شرکت Uber یک سرویس مستقر در سانفرانسیسکو است. اپلیکیشن این شرکت مسافر را به‌طور خودکار به نزدیک‌ترین راننده‌ معرفی می‌کند. اما این روزها داستان‌ها‌ و اخبار منفی زیادی در مورد این شرکت به گوش می‌رسد. پیامی که این‌گونه از شرکت‌ها به کارمندان خود می‌دهند این است که هیچ ارزشی برای آن‌ها قائل نیستند. درواقع کارمندان آن‌ها تنها یکسری عدد هستند که می‌توانند به راحتی جایگزین شوند. شاید این موضوع در حال حاضر اهمیت زیادی نداشته باشد اما در بلندمدت می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی عملکرد شرکت داشته باشد. خوشبختانه بسیاری از این مشکلات با داشتن اطلاعات کافی قابل پیشگیری هستند.

۱- کارمندان خوشحال = مشتری‌های خوشحال
بسیاری از رانندگانی که برای این شرکت کار می‌کنند با مسافران خود درد دل کرده و به آن‌ها گفته‌اند که این شرکت از مشتری‌ها پول زیادی دریافت کرده و مبلغ کمی از آن را به راننده پرداخت می‌کند. و اغلب آن‌ها معتقدند که رقبای Uber سرویس بهتری را به رانندگان خود ارائه می‌دهند.

درسی که از این موضوع می‌توان گرفت این است که اگر کارمندانتان راضی و خوشحال نباشند سرویس خوبی را به مشتری ارائه نمی‌دهند و در صورت لزوم از شما طرفداری نخواهند کرد. آن‌ها احساسات خودشان در مورد شما را به مشتری می‌گویند و حتی شاید از رقیبانتان طرفداری کنند.

۲- فرهنگ‌سازی از بالا آغاز می‌شود
این شرکت به داشتن یک محیط کار تهاجمی معروف است. کارمندان آن با یکدیگر رفتار خوبی ندارند و این رفتار اگر از طرف یکی از کارمندان بالا رتبه صورت بگیرد، مدیریت شرکت هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نخواهد داشت.

رفتار رئیس یک شرکت فرهنگ حاکم بر آن شرکت را معرفی خواهد کرد. این فرهنگ به مرور زمان به همه‌ی کارمندان شرکت منتقل می‌شود و روی عملکرد آن‌ها و برخوردشان با مشتری تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید که کارمندانتان نماینده‌ی خوبی از شرکت شما باشند، نباید ارزش فرهنگ شرکت را دست‌کم بگیرید.

۳- هیچ جایی برای مخفی شدن وجود ندارد
امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اخبار در مدت زمان کمی در سراسر جهان پخش خواهد شد. بنابراین اشتباهاتی که در یک شرکت رخ می‌دهند به سرعت پخش شده و قابل مخفی کردن نیستند.

این روزها مشتری‌ها دوست دارند که شرکت‌های بزرگ در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند و این موضوع می‌تواند آن‌ها را تبدیل به مشتری‌های وفادار و همیشگی شرکت شما کند.

درنهایت باید بگوییم که این روزها رهبران در صنعت نرم‌افزار ۲ انتخاب پیش رو دارند. اینکه برای هدایت کارمندان خود تنها مثال‌هایی از شرکت‌های موفق برای آن‌ها بیاورند، یا اینکه با مدیریت صحیح، شرکت خودشان را تبدیل به یک مثال موفق در صنعت مرتبط با کسب‌و‌کارشان کنند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *