جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جدول محاسبه هزینه اینترنت پرسرعت

چندماهی است که نرخ‌های جدید تصویب و اجرا شده‌اند اما کاربران معتقدند تغییر محسوسی در قیمت اینترنت مصرفی شان مشاهده نمی‌کنند.

جدول محاسبه هزینه اینترنت پرسرعت
کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا بر مبنای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از اول مردادماه لازم الاجرا شده است اما برخی کاربران همچنان نمی‌دانند هزینه اینترنت مصرفی‌شان چگونه محاسبه می‌شود.


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اوایل تابستان امسال در جلسه ۲۳۷ خود، نرخ زنجیره خدمات دیتا شامل تعرفه پهنای باند، نرخ انتقال لایه‌های دیتا، اینترنت ثابت و اینترنت موبایل را کاهش داد.
برمبنای این مصوبه که از اول مردادماه لازم الاجرا شد، تعرفه پهنای باند بین‌الملل بین ۱۶ تا ۴۰ درصد و با میانگین ۳۰ درصدی برحسب تقاضای دریافتی از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، تعرفه‌های انتقال لایه های ۲ و ۳ شبکه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد و با میانگین ۴۰ درصد برای اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت کاهش یافت.

این نرخ‌ها با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده کاهش بیشتری نیز خواهد یافت.

در همین حال در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از ۲ گیگابایت به صورت ماهانه حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه پیش بینی شد که این کاهش قیمت نیز با توجه به افزایش ظرفیت مصرف به ۳۰ درصد می‌رسد.

در حوزه اینترنت موبایل نیز در گذشته کاربر به ازای هر کیلوبایت اینترنت باید نیم ریال پرداخت می‌کرد که با توجه به تعرفه جدید، این مبلغ به ازای هر کیلوبایت به ۴ دهم ریال کاهش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با وجودی که اعمال نرخ‌های جدید از اول مردادماه برای اپراتورهای اینترنت و موبایل لازم الاجرا شده است اما بسیاری از کاربران معتقدند که تغییر محسوسی در قیمت اینترنت مصرفی شان مشاهده نمی‌کنند.

در این رابطه حسین فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مهر گفته است: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت موظف شده‌اند برای محسوس شدن این کاهش قیمت، امکان تفکیک ترافیک داخلی از خارجی را فراهم کنند. براین اساس در صورتی که منشا ترافیک ارتباطی کاربر در داخل کشور باشد، سرویس با کیفیت و قیمت بهتری ارائه خواهد شد.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه برمبنای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها ملزم شده‌اند که تا اول بهمن ماه، برای شفاف سازی نرخ دسترسی به اینترنت، نسبت به تفکیک ترافیک مشترکان اقدام کنند، اضافه کرد: برمبنای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت استفاده از اینترنت و پهنای باند کاهش یافته است اما برای محسوس شدن اجرای این مصوبه، تفکیک ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی و خارجی باید انجام شود.

از این رو برای اطلاع رسانی کاربران در مورد سقف هزینه خدمات اینترنت، نحوه محاسبه هزینه اینترنت مطابق با جدول زیر آمده است.

جدول محاسبه هزینه اینترنت پرسرعت1

تعرفه حجمی

 

جدول محاسبه هزینه اینترنت پرسرعت2
تعرفه نگهداری ماهیانه (آبونمان)

جدول محاسبه هزینه اینترنت پرسرعت3

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *