جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مجوز برای سیم‌کارت‌های NFC در ایران

اپراتور ایرانسل در هفدهمین نمایشگاه تلکام اولین سیم‌کارت NFC خود را عرضه کرد تا دارندگان این سیم‌کارت بتوانند به راحتی و با فناوری ارتباطی Near Field Communication به صورت آنلاین خرید کرده یا هزینه‌های مترو و اتوبوس را بپردازند. هرچند این فناوری در گذشته نیز توسط یکی از شرکت‌های تابعه اپراتورهای کشور معرفی شده بود؛ اما با پافشاری دولتی‌ها، بانک مرکزی پرداخت با NFC‌ را پذیرفت. از این پس شاهد رواج سیم‌‌کارت‌های NFC‌ در کشور خواهیم بود.

مجوز برای سیم‌کارت‌های NFC

با داشتن سیم‌کارت NFC امکان ذخیره اطلاعات مربوط به انواع کارت‌های بانکی را روی سیم‌کارت به‌صورت امن و پرداخت‌های آنلاین از طریق شبکه شتاب  فراهم می‌شود. همچنین می‌توان انواع کیف پول را به‌روی فضای امن سیم‌کارت تعریف کرد و به این ترتیب تمامی تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را به‌صورت آفلاین و با نزدیک کردن گوشی به پذیرنده و بدون نیاز به وارد کردن رمز، به‌سرعت انجام داد.

محمود واعظی در زمان رونمایی از سامانه پرداخت NFC مبتنی بر سیم‌کارت، با بیان “در زمینه ارائه خدمات این حوزه مشکلاتی را داشتیم”، اظهار کرد: «راه‌اندازی این سامانه کاری مهم و ضروری بود اما متأسفانه برای انجامش به‌دلیل احتیاط سیستم بانکی کشور با دو سه سال تأخیر مواجه شدیم. با مذاکرات طولانی، جلسات مختلفی را برای متقاعد کردن بانک مرکزی در این رابطه داشتیم و امیدوارم این سامانه تحولی به وجود آورد و کار مردم را در کشور تسهیل کند.»

منبع تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *