جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


متوسط سن مالکیت گوشی هوشمند کودکان

شرکت Influence-Central در بررسی جدیدی که با عنوان “کودکان و تکنولوژی” انجام داده، گزارشی جالب از تعامل کودکان نسل جدید با دستگاه‌های همراه منتشر کرده است. در این گزارش، پرسش‌هایی از 500 مادر آمریکایی مورد نظر قرار گرفته و در نهایت نتایجی جالبی به دست آمده از جمله اینکه متوسط سن اولین مالکیت گوشی هوشمند توسط کودکان به 10.3 سال رسیده است.

متوسط سن مالکیت گوشی هوشمند کودکان

سایر نتایج  این تحقیق به این شرح است :

– میزان استفاده کودکان از تبلت در زمان سفر با استفاده از خودرو، از 26 درصد در سال 2012 میلادی به 55 درصد در زمان حال رسیده است. این مقدار برای گوشی‌های هوشمند از 39 درصد به 45 درصد افزایش یافته است.

– حدود 64 درصد از کودکان با بهره‌گیری از لپ‌تاپ یا تبلت خود به اینترنت دسترسی دارند. این در حالی است که آمار یادشده، در سال 2012 میلادی تنها 42 درصد بوده است.

– حدود 39  درصد از کودکان در متوسط سن 11.4 حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی دارند. 11 درصد نیز تا پیش از 10 سالگی به عضویت در شبکه‌های اجتماعی درآمده‌اند.

در این گزارش اشاره‌ای هم به نگرانی‌های والدین در خصوص دسترسی کودکان به اینترنت شده و متعاقبا آماری در این زمینه منتشر گردیده است:

–        در سال 2012 میلادی، 85 درصد از کودکان، از اتاق‌های مشترک با دیگر اعضای خانواده با دنیای اینترنت ارتباط برقرار می‌کرده‌اند اما در حال حاضر، این رقم به 76 درصد رسیده است. به بیان دیگر، 24 درصد دسترسی مستقل از اتاق‌های خود به اینترنت دارند و این در حالی است که این رقم در سال 2012 میلادی، 15 درصد بوده است.

Stacy DeBroff، مدیرعامل و موسس شرکت Influence-Central در پاسخ به این پرسش که چرا با جستجوی عبارت “متوسط سن دسترسی کودکان به تلفن همراه” به پاسخ 6 یا 7 سال (و نه 10 سال) می‌رسیم عنوان کرده در گزارش انجام شده توسط محققان Influence-Central، دسترسی کودکان به گوشی‌های هوشمند و نه گوشی‌های معمولی یا ویژه کودکان مورد بررسی قرارگرفته است.

نکته مبهم در این گزارش، مشخص نبودن این موضوع است که آیا کودکان از حساب‌های کاربری ( و یا شماره‌ تماس) مستقل به‌منظور استفاده از قابلیت‌های این گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و یا به‌صورت اشتراکی با والدین از خدمات ارائه شده بهره می‌برند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *