جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ماشین های خودران سامسونگ در خیابان های کره جنوبی به حرکت در می آیند

سامسونگ همواره به صنعت ماشین های خودران علاقه مند بوده و طی سال های گذشته تلاش زیادی برای کسب جایگاهی مناسب در این حوزه انجام داده است. این کمپانی یک سال و اندی پیش یک پیست اختصاصی را به گونه ای تغییر داد که بتواند خودروهای هوشمندش را در آنجا بیازماید و مراحل توسعه فناوری راننده مبتنی بر هوش مصنوعی را به پیش ببرد.

ماشین های خودران سامسونگ

با پشت سر گذاشتن مراحل مورد نیاز، سامسونگ امروز توانست مجوز تست ماشین های خودران را در مسیرهای عمومی به دست آورد. وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل (MOLIT) کره جنوبی به این غول تکنولوژی اجازه داده است تا به صورت آزمایشی، اتومبیل های هوشمند بدون راننده را در خیابان ها و جاده های این کشور به حرکت درآورد.

سامسونگ به تولید ماشین خودران علاقه ای ندارد و نیاز دیگر شرکت ها را تأمین خواهد کرد
این مجوز به سامسونگ اجازه می دهد تا عملکرد حسگرهای پیشرفته و ماژول های کامپیوتری مورد استفاده در سیستم رانندگی خودکار که به کمک هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری می کنند را به خوبی ارزیابی نماید تا ببیند آیا مجموعه ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده، می توانند خودروها را در شرایط مختلف هدایت نمایند یا خیر.

البته تمام این پیشرفت ها بدین معنا نیست که سامسونگ نهایتاً ماشین خودران ساخت خودش را وارد بازار می کند. «یونگ سان» مدیر راهبردی سامسونگ چندی پیش به صراحت گفته بود که این کمپانی هیچ علاقه ای به حضور در صنعت خودروسازی ندارد. در واقع مدیران این شرکت قصد دارند تمرکز اصلی خود را روی تأمین قطعات و راهکارهای مورد نیاز دیگر شرکت ها قرار دهند و فناوری های زیرساختی خود را به خودروسازان معتبر بفروشند. گفتنیست اتومبیلی که هم اکنون در تست های سامسونگ استفاده می شود، ساخت شرکت هیوندای است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *