جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لنز هوشمند تزریقی گوگل

شاید نسخه اولیه گوگل گلس آنقدر که باید به لحاظ عملکرد و مهم تر از آن ظاهر خوش اقبال نبود تا مورد توجه و استقبال کاربران قرار گیرد، اما روشن است که غول جستجوگر بالاخره به طریقی راه خود را برای ورود به حوزه پوشیدنی های هوشمند آن هم از نوع چشمی اش پیدا خواهد کرد.

لنز هوشمند تزریقی گوگل

براساس اسناد مربوط به پتنتی که اخیرا به ثبت رسیده، این شرکت روش تازه ای را برای تزریق مستقیم گجت های الکترونیکی به داخل کره چشم انسان کشف کرده است.

آنطور که اسناد مربوط به این پتنت نشان میدهند، لنز گوگل قرار است که جایگزین عدسی طبیعی چشم شود؛ به این ترتیب که به شکل یک محلول به چشم تزریق شده و بعد از انجماد خود را به کپسول  غشای پایه عدسی متصل می کند.

محلول یا لنز داخل چشمی غول جستجو عمدتا برای اصلاح عیوب بینایی طراحی و ساخته خواهد شد اما طبق پتنت ثبت شده قابلیت هایی فراتر از لنزهای چشمی یا اعمال جراحی پرخطر و پرهزینه خواهد داشت.

آنطور که فوربز گزارش داده محلول یاد شده قطعات الکترونیکی ریزی نظیر لنز الکترونیکی، حافظه، باتری، تعدادی حسگر و قطعات رادیویی را در خود خواهد داشت که با یک دستگاه اکسترنال جداگانه با توان پردازشی اختصاصی ارتباط برقرار می کنند و داده های خود را در اختیارش قرار خواهند داد.

باتری داخلی این لنز نیز که قرار است در داخل چشم شما جای بگیرد انرژی را از قطعه ای دریافت خواهد کرد که در پتنت تحت عنوان «آنتن کِشت انرژی» از آن یاد گردیده است.

اما لازم است اشاره کنیم که تمرکز گوگل روی لنز و محصولات هوشمند چشمی در ابتدای سال 2014 میلادی شکل پررنگی به خود گرفت؛ در آن زمان، شرکت مورد بحث پتنتی را برای لنز های چشمی هوشمند ثبت کرد که نوعی چیپ وایرلس بسیار کوچک را در خو جای داده بود و می توانست سطح قند خون کاربر را اندازه بگیرد.

آن پتنت به دنبال همکاری گوگل و نوارتیس (شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی) یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر شد و چه بسا به زودی نیز ساخته شود. طولی نکشید که سونی نیز به این حوزه ورود پیدا کرد و پتنتی را در مورد لنزهای هوشمند به ثبت رساند که در آن به بهره گیری از یک دوربین، قابلیت زوم و امکان کنترل گشودگی دهانه لنز اشاره شده بود.
منبع:دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *