جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لمس‌ سه‌بعدی در اندروید N

با انتشار نسخه دوم پیش‌نمایش اندروید N ویژه توسعه‌دهندگان، شاهد ایجاد تغییراتی کاربردی و جالب در این نسخه از سیستم‌عامل اندروید بودیم. قابلیت‌هایی که برخی از آن‌ها مانند قسمت جدید دسترسی سریع به تنظیمات، پوشه‌ها، میان برها و شکلک‌های تازه، چیز چندان جدیدی نبوده اما برخی دیگر مانند قابلیت (مشابه با) لمس سه‌بعدی در آیفون‌های شرکت اپل جای بررسی بیشتری دارند.

لمس‌ سه‌بعدی در اندروید N

این قابلیت، همانند آنچه در آیفون‌های جدید شرکت اپل مشاهده می‌کنیم امکان استفاده از عملگرهای عملیاتی سریع را روی هوم‌اسکرین گوشی فراهم می‌کند. به‌منظور درک بهتر این قابلیت، می‌توانید ویدئوی زیر که در واقع نمایشی از میان‌برهای ادغام شده در برنامه آب و هوای گوگل را ارائه می‌دهد تماشا کنید. این منو از طریق کشیدن انگشت به سمت پایین روی صفحه و یا در هر برنامه، در دسترس قرار می‌گیرد.

اگرچه در حال حاضر تمامی برنامه‌ها با این قابلیت جدید سازگاری ندارند اما به‌نظر می‌رسد این قابلیت یکی از محورهای اصلی بحث در کنفرانس پیش روی توسعه‌دهندگان گوگل در ماه می باشد. در قالب استفاده از نسخه جدید اندروید N، میان‌برهای برنامه‌ها روی هوم‌اسکرین بیشتر شبیه به ویجت‌ها هستند اما فضای زیادی را روی صفحه‌نمایش دستگاه شما اشغال نمی‌کنند و با استفاده از جسچرها (نمایه‌های حرکتی) ساده می‌توانید اطلاعات کلیدی را بدون بازکردن برنامه، از آن‌ها دریافت کنید. به‌طور کلی، این قابلیت یک ویژگی کاربردی است که پتانسیل زیادی به‌منظور ارائه عملکردهای مفیدتر را پیش روی توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *