جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فیسبوک به فضا میرود

هفته گذشته در خبرها آمده بود که مارک زوکربرگ قصد دارد برای اردوگاه پناهجویان در اروپا امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کند. او گفت: اینترنت باعث میشود تا آنها بتوانند با خانواده های خود در تماس باشند و دسترسی بیشتر و بهتر به سازمان های کمک رسانی داشته باشند.

اما همزمان با هفته جهانی فضا 2015، زوکربرگ، کارآفرین و یکی از بزرگترین خیرین دنیا از طرح و برنامه خود برای فضا اعلام کرده و گفته میخواهد به دنیای فراتر از زمین برود.

فیسبوک به فضا میرود

nر خبر کوتاهی که زاکربرگ در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرده از هدف جدیدش برای ارسال ماهواره به فضا به منظور رساندن اینترنت به نقاط دور دست دنیا که امکان دسترسی ندارند پرده برداشته است. “ما بطور پیوسته در حال تلاش برای وصل کردن کل دنیا به هم هستیم حتی اگر مجبور باشیم برای این هدف به فراتر از سیاره خود فکر کنیم.”
به همین منظور فیسبوک با شرکت فرانسوی یوتلست (Eutelsat) قرارداد همکاری امضا کرده تا اولین ماهواره آنها در سال 2016 به فضا پرتاب شود.
زوکربرگ در این باره گفت: سال گذشته تمام راه های ممکن از قبیل هواپیما و ماهواره را بررسی کردیم. برای اینکه بتوانیم تمام مردم زمین را به هم وصل کنیم یک مشکل بزرگ داشتیم، رساندن اینترنت به نقاط دوردست و مناطقی که زیرساخت های آنها قدیمی و سنتی استو احتیاج داشتیم تا برای هدف خود فناوری جدید درست کنیم.در همین مورد یوتلست اعلام کرده که مردم از نیمه دوم سال 2016 میلادی قادر خواهند بود که با استفاده از تجهیزاتی که دیگر در ویترین مغازه ها برای فروش دیده نمیشود به اینترنت دسترسی داشته باشند. یوتلست و فیسبوک سرویس های اینترنت مجزا به کاربران علاقمند در آفریقا میرسانند که تاکنون این امکان برای آنها فراهم نبوده است.
برنامه جدید زوکربرگ قسمتی از Internet.org میباشد. این برنامه که توسط خود فیسبوک ترتیب داده شده قصد دارد تا دوسوم دنیا که به اینترنت دسترسی ندارندرا به شبکه جهانی وصل کند.

فیسبوک به فضا میرود2
البته این طرح مورد انتقاد هم قرار گرفته و اینطور نیست که همه از این حرکت استقبال کرده باشند. مثلا هندوستان عنوان کرده که استفاده از ماهواره باعث میشود تا فیسبوک به صورت کاملا ناعادلانه تمام پتانسیل موجود در بازارهای در حال توسعه اینترنت را در اختیار خود بگیرد و امکان رقابت برای سایرین وجود نداشته باشد.

منبع آی سی تی پرس

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *