جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فروش اطلاعات چیدمان منزل , کاربران جاروبرقی های رباتیک توسط خود شرکت سازنده

«iRobot» در سال 1990 میلادی و توسط سه تن از فارغ التحصیلان دانشگاه MIT تاسیس شد. این کمپانی محصولات و خدمات متنوعی داشته اما در سطح دنیا بیشتر به خاطر تولید جاروبرقی های رباتیک خود به نام «Roomba» مشهور است.

جاروبرقی های Roomba 980 اطلاعات مربوط به چیدمان منزل کاربر را جمع آوری می کنند
شرکت مورد بحث در سال 2015 مدل جدیدی تحت عنوان «Roomba 980» را معرفی کرد که به سنسورها و توانایی های ارتباطی فراوانی از جمله وای فای مجهز شده و علاوه بر تمیز کردن سطح منزل، اطلاعات مربوط به محل اتاق ها، راهروها و چیدمان لوازم خانگی را نیز جمع آوری می کند. رومبا سپس از اطلاعات مذکور به عنوان مرجعی برای مسیریابی استفاده کرده و بهینه ترین مسیر را برای جارو کردن خانه انتخاب می کند.

حال آقای «کالین انگِل» مدیر عامل کمپانی، اعلام کرده قصد دارد اطلاعات مورد بحث را به شرکت هایی مانند گوگل، اپل یا آمازون بفروشد. این اطلاعات خصوصاً برای برنامه های خانه هوشمند شرکت های مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و امکان ارائه قابلیت های جدیدی از طریق دستیارهای صوتی هوشمند را فراهم می کند.

البته انگِل عنوان کرده که اطلاعات جمع آوری شده توسط رومباها، بدون اجازه کاربران فروخته نخواهد شد و صاحبان جاروبرقی های رباتیک مذکور می توانند به راحتی، قابلیت ارتباط با فضای ابری و اشتراک اطلاعات را خاموش کنند.

اما جالب اینجاست که امکان فروش اطلاعات کاربران توسط کمپانی، در «موافقتنامه کاربر» ذکر شده و تمامی مالکان رومبا هنگام خرید و راه اندازی دستگاه خود آن را تایید کرده اند. از همین رو نگرانی هایی در زمینه حریم خصوصی توسط مشتریان و برخی از مراجع حقوقی مطرح شده که بر اساس برخی تحلیل ها، به کاهش فروش محصولات iRobot خواهد انجامید.

هرچند مدیر عامل شرکت مورد بحث در این باره نگران نیست و اعلام کرده که اکثر مشتریان مایلند در ازای اشتراک اطلاعات این چنینی، محصولات و خدمات با کیفیت تری را به دست بیاورند.

منبع : دیجیاتو

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *