جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عینک گوگل و کمک به پزشکان

محققان در سان فرانسیسکو 17 میلیون دلار برای ساخت یک دستگاه پوشیدنی به نام “Augmedix” جمع آوری کردند که بین پزشکان و بیماران تعامل ایجاد می‌کند.

عینک گوگل و کمک به پزشکان

این عینک که متعلق به شرکت گوگل است، بستری را برای پزشکان فراهم می‌کند تا به جمع آوری، به روز رسانی و به خاطر آوردن داده‌های پزشکی بیماران در زمان واقعی بپردازند.

مدت زیادی از آمدن عینک گوگل به بازار نمی‌گذرد اما این شرکت همچنان در حال افزایش ویژگی‌های این عینک در بخش مراقبت‌های بهداشتی است.

پزشکانی که دارای این عینک نیستند ناچارند مدام به جستجو در رایانه‌های خود پرداخته و حواس خود را بر روی یافتن اطلاعات بیماران متمرکز کنند در نتیجه تمرکز زیادی بر روی بیمار خود ندارند. اما استفاده از عینک گوگل برای جمع آوری و مراجعه به اطلاعات به یک پزشک کمک می‌کند تا تعامل بهتری با بیمار خود داشته باشد.

این عینک اطلاعات مخصوص به بیماران را ذخیره کرده و روند دسترسی به آنها را در مواقع لزوم تسریع می‌بخشد.

این عینک همچنین شامل یک نرم افزار برای ورود اطلاعات و به روز رسانی آنها است.

طراحان این عینک قصد دارند تا با افزودن هوش مصنوعی (AI) و فناوری تشخیص گفتار به شکل طبیعی‌تری به پردازش زبان در آینده بپردازند.

پزشکان در بیمارستان سلطنتی لندن با بهره گیری از مزایای فناوری واقعیت مجازی (VR) در بخش بهداشت و درمان در یک سطح جدید، یک بیمار 70 ساله مبتلا به سرطان روده بزرگ را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی جراحی کردند.

تمام روند این جراحی که توسط دکتر شفیع احمد جراح سرطان انجام شد، توسط دانشجویان پزشکی بیمارستان دانشگاه کوئین مری لندن بوسیله هدست VR گوگل و گوشی‌های هوشمند مشاهده شد.

مردم نیز پخش زنده این جراحی را با دانلود یک برنامه بر روی گوشی‌های‌هوشمند خود تماشا کردند. این جراحی با دو دوربین 360 درجه و لنزهای متعدد فیلمبرداری شده است.

در سال 2014، دکتر احمد اولین جراحی پخش زنده در جهان را با استفاده از عینک گوگل انجام داد که نزدیک به 13 هزار دانشجو در سراسر جهان آن را تماشا کردند.

از مزیت این عینکهای هوشمند این است که در حین عمل جراحی می توان از مشورت جراحان مجرب که دور از دسترس هستند استفاده کرد.

طراحان این عینک بر این باورند که استفاده از آن کار را برای جراحان تازه کار آسان کرده تا بتوانند با امنیت خاطر بیشتری به انجام جراحی بپردازند.

ارتقا این عینک و همچنین نرم افزار آن می‌تواند این دستگاه پوشیدنی را برای کمک به افراد مبتلا به اوتیسم مناسب سازد.

این نرم افزار به بیماران اوتیسمی کمک می کند تا با برقراری تماس چشمی به راحتی در گفتگوهای مختلف شرکت کنند.

هنگامی که بیماران مبتلا به اوتیسم در چشم کسی نگاه می‌کنند، صفحه نمایش کوچک رایانه‌ این عینک، احساسات اشخاص دیگر را به فرد بیمار نشان می دهد.

مادر یک کودک مبتلا به اوتیسم می‌تواند با کودک خود از طریق این دستگاه صحبت کرده و در واقع آنچه که او می‌بیند را ببیند. دوربین این عینک به نحوی فعال شده که نقش چشم دوم مادر را ایفا می‌کند.

این عینک با پخش موسیقی ملایم سبب آرامش کاربران شده و می‌تواند به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند.

مطالعات بالینی برای این فناوری جدید در پاییز امسال در دانشکده پزشکی هاروارد آغاز خواهد شد.

جزییات این فناوری بر روی وبسایت TechCrunch قرار گرفته است.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *