جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عصای هوشمند برای کمک به سالمندان

در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا از عصای هوشمند ناوبری شرکت فوجیتسو برای پیشگیری از گم شدن افراد سالمند رونمایی شد.

 

asaaye hooshmand


بیش از 20 درصد جمعیت کشور ژاپن را افراد سالمند بالای 65 سال تشکیل می دهند و طی سال های اخیر دستاوردهای مختلفی از جمله ربات های پرستار برای تسهیل زندگی این گروه توسعه یافته است.
محققان شرکت فوجیتسو همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا، عصای هوشمند ناوبری Next Generation Cane (عصای نسل آینده) را رونمایی کردند که قادر به رهگیری آنلاین موقعیت و بررسی علائم حیاتی سالمند است.

این عصای هوشمند مجهز به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)‌ و سیستم وای فای (WiFi)‌ است که مکان برنامه ریزی حرکت در یک مسیر مشخص برای سالمند را فراهم می کند؛ به طور همزمان داده های لحظه‌یی از موقعیت مکانی فرد برای اعضای خانواده ارسال می شود.
لامپ LED به کار رفته روی صفحه نمایش دسته عصا به سالمند برای حرکت در مسیر درست کمک می کند؛ در صورت نیاز به تغییر مسیر دسته با لرزش خفیف کاربر را مطلع کرده و چراغ سبز جهت حرکت را مشخص می کند و روشن شدن چراغ قرمز به معنای حرکت در مسیر اشتباه است.
حسگرهای تعبیه شده روی دسته عصای هشومند به طور لحظه‌یی ضربان قلب را اندازه گیری می کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل برای سالمند، دستگاه به طور خودکار با مراکز اورژانس و امدادی تماس گرفته و موقعیت دقیق کاربر را مشخص می کند.
هنوز زمان دقیقی برای عرضه تجاری عصای هوشمند Generation Cane Next اعلام نشده است.

منبع : konjkav.com

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *