جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شکایت از طراحی کنترلر جداشونده نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ قطعا اولین تبلت مخصوص بازی نبوده، اما آیا می توان گفت که در طراحی آن مستقیما از ایده های دیگران کپی برداری شده؟ Gamevice که اینطور فکر می کند. کمپانی مذکور که سازنده تجهیزات و لوازم جانبی برای محصولات الکترونیکی محسوب می شود، اخیرا از نینتندو بابت نقض پتنت کانسپت هایی که در Wikipad، تبلت اندرویدی بازی محور این شرکت به کار رفته و همچنین افزونه های کنترل آن برای موبایل ها و تبلت ها شکایت کرده است.

 

شاکی پرونده مدعیست که کنسول نینتندو سوییچ و کنترلرهای جدا شونده Joy-Con آن به پتنت Gamevice برای ساخت ترکیبی از یک کنترلر جدا شونده و دیوایسی با یک «بخش مرکزی انعطاف پذیر» شباهت بسیار زیادی دارد، و به همین خاطر از نینتندو شکایت و بابت این نقض پتنت درخواست غرامت کرده است.

تبلت گیمینگ Wikipad در سال 2012 محصولی انقلابی به شمار می رفت که قرار بود از خصوصیاتی مثل استریم زنده بازی ها و نمایش تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک پشتیبانی به عمل آورد. اما اوضاع خیلی خوب پیش نرفت و تأخیرهای پیاپی شرکت Gamevice در ارائه این محصول و طراحی مجدد آن باعث شد که نتواند فروش چندان موفقیت آمیزی داشته باشد. شرکت Gamevice هم پس از مدتی از تمرکز خود بر Wikipad کاست و دوباره روی افزونه های مخصوص موبایل و تبلت متمرکز شد.

اما با وجود شکایتی که علیه نینتندو تنظیم شده باید گفت که کنسول سوییچ تفاوت های بسیار زیادی با تبلت Wikipad دارد، چرا که بیشتر یک کنسول هیبریدی پرتابل و خانگی محسوب می شود تا چیزی دیگر. در هر صورت هنوز نه نینتندو و نه Gamevice در مورد این شکایت صحبتی نکرده اند، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که اوضاع در ادامه چگونه پیش خواهد رفت.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *