جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شغلی مناسب انتخاب کنید

در پژوهشی که اخیرا در دانشکده اقتصاد دانشگاه وارویک (Warwick) بر روی 700 کارمند انجام گرفت، مشخص شد بهره‌وری کارمندانی که در محیط کار شادتر هستند، 12% بیشتر از سایر کارمندان است. مهم‌ترین عاملی که باعث شاد بودن در محیط کار می‌شود، داشتن علاقه به کار است.

 

شغلی مناسب انتخاب کنید

باعلاقه کار کردن سبب می‌شود که فرد شاغل دیر یا زود در زمره بهترین افراد حرفه‌ی خود قرار بگیرد و این موضوع بالطبع باعث رشد درآمد او می‌شود. در طرف مقابل اگر صرفا به دلیل درآمد خوب شغلی را انتخاب کنیم که به آن علاقه نداریم، نمی‌توانیم در آن شغل از حد مشخصی فراتر برویم و در نهایت خستگی و بی‌میلی در محیط کار باعث کاهش راندمان می‌شود.
اما چگونه می‌توانیم بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟
امروزه و با گسترش علم روان‌شناسی، آزمون‌هایی جهت ارزیابی افراد طراحی شده‌اند. آزمون رغبت سنجی شغلی هالند، یکی از معتبرترین آزمون‌ها برای کشف علائق و تمایلات شغلی هر فرد است. هالند معتقد بود که همخوانی بین شغل و تمایلات و علائق فرد، بازدهی فرد در آن شغل را بشدت افزایش می دهد. در مدل نظری جان هالند، 6 تیپ اصلی شغلی وجود دارد که با استفاده از این آزمون، میزان علاقه و تمایل افراد به هریک از این تیپ های شغلی با استفاده از سوالات مشخصی مورد سنجش قرار می‌گیرد.
این 6 تیپ شغلی عبارتند از:
تیپ عملگرا (Realistic): مناسب افرادی که تمایل دارند اصطلاحا دست به آچار شوند و مهارت های عملی و کاربردی را که فرا گرفته اند، به کار بندند.
تیپ مدیر و جسور (Enterprising): مناسب افرادی که ریسک کردن را دوست دارند. این افراد علاقمندند تا به قدرت و نفوذ رسیده، تیم خود را رهبری کرده و در راستای اهداف مدنظرشان به حرکت در آورند.
تیپ اکتشافی و تحلیل‌گر (Investigative): مناسب افرادی که تمایل دارند تا درگیر ایده پردازی، پژوهش، نظریه پردازی، تحلیل و حل معادلات پیچیده باشند.
تیپ قاعده مند و قراردادی (Conventional): مناسب افرادی که تمایل دارند تا طبق رویه های از پیش تعیین شده و مشخصی پیش رفته و مهارت‌های خود را برای سازماندهی فایلها، داده ها و اطلاعات به کار گیرند.
تیپ هنری (Artistic): مناسب افرادی که تمایل دارند تا ذوق و خلاقیت خود را آزادانه و به دور از رویه‌ها و قوانین ساختاریافته، بروز دهند.
تیپ اجتماعی (Social): مناسب افرادی که ارتباط با دیگران برایشان اهمیت دارد و دوست دارند به دیگران کمک کرده و به آنها مشاوره و یا آموزش دهند.
خروجی این آزمون به شما لیستی از مشاغل و رشته های تحصیلی را پیشنهاد خواهد کرد که بیشترین تناسب را با علائق و تمایلات شما دارد.
جاب ویژن، سامانه استخدامی نمایشگاه کار دانشگاه شریف، در کنار ارائه ۳۰۰ فرصت شغلی از بهترین سازمانهای کشور از جمله دیجی کالا، اسنپ، بانک خاورمیانه، دکتر عبیدی، کاله، سایپا و بسیاری دیگر امکان شرکت در این آزمون را برای شما فراهم‌ کرده است.
کافی است تا 30 آبان به لینک زیر مراجعه کرده و با استفاده از کد تخفیف akharinkhabar از تخفیف 50 درصدی شرکت در آزمون بهره مند شده و تنها با پرداخت ۷۵۰۰ تومان، تیپ غالب شغلی خود را کشف کنید.

منبع : رپرتاژ آگهی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *