جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سیستم عامل اندروید در حال حاضر بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد

کنفرانس I/O گوگل در حال برگزاری است و مدیران این شرکت در رویداد مذکور به بیان آمار و ارقامی جالب توجه دست زدند که مهم ترین آنها بدون شک تعداد دو میلیارد کاربر فعال اندروید است و نشان دهنده گسترده بودن اکوسیستم توسعه یافته توسط اهالی مانتین ویوست.

سیستم عامل اندروید

برای آنکه از عدد بیان شده تصور بهتری داشته باشید، باید اشاره کنیم که تعداد کاربران فعال ویندوز در حال حاضر به 1.5 میلیارد در سراسر جهان رسیده و فیسبوک هم ماهیانه 1.94 میلیارد کاربر فعال دارد. پس تا بدین جای گوگل توانسته تعداد کاربران بیشتری را نسبت به دو پلتفرم مذکور جذب کند که در نوع خود بی نظیر است.

گفتنی است آخرین باری که گوگل آماری مشابه را در اختیار عموم قرار داد، در شهریور سال 94 بود که در آن موقع به ادعای اهالی مانتین ویو، حدوداً 1.4 میلیارد کاربر در اکوسیستم اندروید به صورت فعال حضور داشتند.

لازم به ذکر است به طور قطع برخی افراد دارای حساب های کاربری و یا دستگاه های متعددی هستند و از این رو رقم اعلام شده مشخصاً تعداد اشخاص بهره مند از این سیستم عامل را نشان نمی دهد اما در هر صورت 2 میلیارد هم رقم شگفت انگیزی است.

ناگفته نماند که گوگل نخستین پلتفرمی که توانسته به رکورد 2 میلیارد کاربر دست پیدا کند. همچنین باید اشاره کرد که مدیر عامل غول جستجوی آنلاین در جریان رویداد I/O، نام هفت محصول اندروید، کروم، گوگل پلی، جیمیل، مپس، سرچ و یوتوب را نام برد که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر دارند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *