جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ابزار سیا برای کنترل وبکم‌ها و میکروفون‌ها افشا شد

بر اساس افشاگری تازه ویکی لیکس، سازمان سیا از ابزاری به نام Dumbo به منظور جاسوسی از وبکم‌ها و میکروفون‌ها در سراسر جهان استفاده می‌کند.

به گزارش وی تری، بدافزار یادشده برای انجام موفقیت آمیز وظایف محوله نیازمند دسترسی فیزیکی به رایانه های شخصی است تا بتواند تغییرات لازم را در تنظیمات موجود اعمال کند.

Dumbo توسط گروه دسترسی فیزیکی سازمان سیا مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از زیرمجموعه های مرکز اطلاعات سایبری سیا یا Centre for Cyber Intelligence (CCI) محسوب می شود.

Dumbo قادر به شناسایی، کنترل و دستکاری سیستم های مختلف کنترل و نظارت بوده و با نفوذ به رایانه های شخصی مجهز به ویندوز جاسوسی های خود را انجام می دهد. Dumbo بعد از آلوده کردن هر رایانه وسایل نصب شده مانند وبکم ها، میکروفون ها و وسایل متصل شده به صورت بلوتوث را شناسایی و برای جاسوسی از آنها اقدام می کند.

نفوذ Dumbo از طریق پورت یواس بی و از طریق دسترسی در سطح administrator صورت می گیرد و بر روی نسخه های 32 بیتی ویندوز ایکس پی، ویستا و ویندوزهای جدیدتر ممکن است. اما نفوذ این بدافزار از طریق نسخه های 64 بیتی ویندوزهای مختلف ممکن نیست.

هنوز مشخص نیست سیا از اطلاعات جمع آوری شده از این طریق چه استفاده ای کرده است، اما می توان حدس زد شواهد جمع آوری شده از این طریق در برخی دادگاه ها به عنوان سند به کار رفته باشد.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *