جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت کارخانه اپل به ارزش ۳ میلیارد دلار در آمریکا برای مردم این کشور

در حالی که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده بود با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید اپل در این کشور ایجاد شغل می‌کند، واقعیت کاملا عکس این مطلب را نشان می‌دهد.


به گزارش وی تری، اپل بر خلاف ادعاهای ترامپ قصد ندارد خود در آمریکا کارخانه جدیدی بسازد. بلکه همکار تایوانی آن یعنی فاکس کان که گوشی های آیفون اپل را مونتاژ می کند به دنبال تاسیس اولین کارخانه اش در خاک ایالات متحده است.

این کار اگر چه ممکن است باعث اشتغال تعدادی کارگر آمریکایی شود، اما تامین هزینه های مربوطه 3 میلیارد دلار خرج روی دست مالیات دهندگان در این کشور خواهد گذاشت.

اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین و تری گو رییس شرکت فاکس کان تفاهمنامه ای را در این زمینه امضا کرده اند که بر طبق آن بیش از 4000 متر مربع زمین در اختیار فاکس کان قرار می گیرد.

انتظار می رود پس از تاسیس کارخانه یاد شده 10 هزار شغل در داخل آمریکا به طور مستقیم و 6000 شغل جدید هم به طور غیرمستقیم ایجاد شود. انتظار می رود این کارخانه تا سال 2020 بتواند 13 هزار شغل دائمی به وجود آورد و موجب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط فاکس کان گردد. متوسط حقوقی که سالانه توسط فاکس کان به کارگران این کارخانه پرداخت خواهد شد 54 هزار دلار اعلام شده است.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *